گروه های مسلح در اطراف ادلب آتش بس را نقض کردند+ویدیو

چهارشنبه 18 فروردين 1395 - 12:02

شبکه خبری العالم گزارش داد: افراد مسلح در حومه شمالی ادلب با نقض آتش بس و در اقدامی ناکام تلاش کردند به روستاهای محاصره شده کفریا و الفوعه نفوذ کنند.

بنابر این گزاش، اعضای کمیته های مردمی با مهاجمان در این منطقه مقابله کردند و شماری از آنها را از پا درآورده و یا زخمی کردند و پیشروی آنان را نیز ناکام گذاشتند.
این دو روستا از یکسال پیش در محاصره افراد مسلح قرار دارد ولی آنان تا کنون نتوانسته اند به روستاها نفوذ کنند از سویی از روستاها با اوضاع فاجعه بار انسانی ناشی از این محاصره روبروست.
تروریستها با حملات راکتی به این منطقه تلاش کردند از سمت شرق وارد این دو روستا شوند. حملات تروریستها به این منطقه موجب زخمی شدن چهار شهروند سوری شد.
دولت سوریه با استفاده از هواپیما به فرو ریختن کمکهای امدادی در این منطقه اقدام می کند. اهالی این منطقه که به علت قطع برق با مشکل کم آبی مواجه شده اند، با جمع آوری آب باران نیاز خود را تامین می کنند.
کمبود دارو در این منطقه موجب مرگ شماری از بیماران شده است. تاکنون بیش از 50 بیمار در این منطقه به علت نبود دارو جان باخته اند و انتشار مواد سمی موجب شیوع بیماری در این منطقه شده است. کفریا و الفوعه بیش از 30 هزار سکنه دارد و هشت درصد از ساختمانهای این منطقه درحملات راکتی تروریستها ویران شده است.

211 -8

پربیننده ترین خبرها