دمیرتاش: دستان اردوغان به خون سوریها آغشته است

دمیرتاش: دستان اردوغان به خون سوریها آغشته است
چهارشنبه 18 فروردين 1395 - 13:24

رئیس حزب خلق دموکراتیک ترکیه گفت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور از تروریستها حمایت می کند و دستانش به خون سوری ها آغتشه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری "سانا" صلاح الدین دمیرتاش خاطرنشان کرد، اردوغان از سازمانهای تروریستی از جمله داعش، النصره و احرار الشام حمایت می کند.
 رئیس حزب خلق دموکراتیک ترکیه گفت: رئیس جمهور ترکیه برای رسیدن به آرزوهای بازگشت به امپراتوری عثمانی، دستان خود را به خون مردم سوریه آغتشه کرده است.

دمیرتاش در نشست فراکسیون حزب خود در پارلمان ترکیه افزود: اردوغان از ایجاد هیچ گونه ارتباط های محرمانه و آشکارا با سازمانهای تروریستی سوریه به منظور انهدام این کشور و آواره کردن مردمش به ترکیه، اردن و لبنان دریغ نکرده است.
وی افزود: اردوغان و نخست وزیر وی احمد داود اوغلو دشمنان اسلام و انسانیت هستند و دستانشان به خون سوریها آغشته است.

دمیرتاش با اشاره به کامیونهای ترکیه ای حمل سلاح برای سازمانهای تروریستی سوریه تصریح کرد، شمار ناچیزی از این کامیونها شناسایی شده درصورتی که هزاران دستگاه کامیون، سلاح و مواد مورد نیاز تروریستهای سوریه را از ابتدای بحران این کشور بدانجا منتقل می کردند. سیاستهای اردوغان در سوریه ناکام مانده و خطرناک است.

وی افزود: این سیاستها، نتایج منفی و خطرناکی برای ترکیه داشته به گونه ای که اردوغان با ایجاد نظام دیکتاتوری مستبدانه در صدد جلوگیری انتقاد مخالفان از خودش در مساله سوریه و رابطه با سازمانهای تروریستی، در صدد سرپوش گذاشتن بر این نتایج و تبعات منفی آن است.
برخی سیاستمداران و افراد فرهیخته در ترکیه چندی پیش تاکید کردند که حکومت اردوغان با حمایت مداوم از تروریسم در سوریه و منطقه از سالها پیش با گشودن مرزهای کشور برای عبور دهها هزار تکفیری مزدور به سوریه با کامیونهای سلاح و ایجاد پادگانهای آموزشی برای تروریستها که با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به ویژه مبارزه با تروریسم در تضاد است ، اولین خطر برای امنیت ترکیه و منطقه به شمار می رود.
217 ـ 211-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها