سهم 10 درصدی مرکّبات سوریه در بازار روسیه

سهم 10 درصدی مرکّبات سوریه در بازار روسیه
چهارشنبه 18 فروردين 1395 - 21:46

مسئول بخش کشاورزی دراستان لاذقیه سوریه، میزان صادرات کشاورزی این کشور به روسیه را از آغاز موسم آن درسال جاری ، 9 هزار تن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "منذر خیربک" مسئول بخش کشاورزی دراستان لاذقیه سوریه گفت که میزان صادرات بخش کشاورزی اعم از سبزیجات و مرکبات از سوریه به روسیه طبق توافق امضا شده میان دو طرف از آغاز فصل آن درسال جاری به 8 هزارو445 تن رسیده است که 482 تن آن، گوجه فرنگی، انار و کلم بوده است.

درهمین ارتباط ، "ایگور ياكوفينكو" مدیر کل شرکت "ديلو بورتس" باربری و تخلیه بار روسیه گفت که پرتقال و لیموی سوریه تا به حال نتوانسته جای پرتقال و لیموی ترکیه را در بازار روسیه بگیرد.

وی با اشاره به وجود موانعی در مسیر ورود مرکبات سوریه به بازار روسیه گفت که باید برای از بین بردن این موانع و فراهم شدن زمینه ورود میوه های سوریه به بازار روسیه تلاش کرد.
وی افزود که عقب نشینی ترکیه از بازار روسیه به مرکبات سوریه فرصت رقابت می دهد.

وی همچنین احتمال داد که میزان محموله های کشاورزی سوریه صادراتی به روسیه درسال بین 150تا 200 هزار تن باشد و این برای کشوری که تازه وارد بازار روسیه شده است، رقم بالایی است.

برخی از کارشناسان پیش بینی کرده اند که مرکبات سوریه تا پایان سال جاری، سهمی معادل ده درصد از بازار سوریه را به خود اختصاص دهد.

پس ازاقدام ترکیه به سرنگون کردن جنگنده " سوخوی 24 " روسیه در سوریه، مسکو تحریم های اقتصادی را علیه ترکیه اعمال کرد و این تحریم ها برخی از انواع محصولات کشاورزی و مواد غذایی وارداتی از ترکیه را شامل شد.

درسایه تحریم تولیدات و محصولات کشاورزی ترکیه برخی کشورها مانند ایران، مغرب و مصر برای وارد کردن تولیدات کشاورزی خود به روسیه تلاش می کنند.

7- 215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها