فیلم؛ آغاز پاکسازی تدمر توسط یگان مین‌روب روسی

چهارشنبه 18 فروردين 1395 - 22:50

یگان مین روب روسی عملیات شناسایی مهندسی و پاکسازی ورودی ها و اطراف مکان های تاریخی و باستانی تدمر سوریه را با استفاده از سیستم رُباتیک مین روب اوران – 6 آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از روسیه الیوم، نیروهای ویژه خنثی سازی مین و مواد منفجره، همزمان با پاکسازی مکان های تاریخی، مناطق مسکونی و اماکن عمومی تدمر را نیز پاکسازی می کنند.

کارشناسان روسی روز گذشته بیش از 1500 مین و مواد منفجره را با استفاده از تجهیزات رُباتیک و غیر رُباتیک خنثی کردند.

یگان مین روب روسی از آغاز فعالیت خود در سوریه تاکنون بیش از 430 مین و مواد منفجره را خنثی و 4 کیلومتر جاده را پاکسازی کرده است.

این یگان در عملیات خنثی سازی مین و موادمنفجره علاوه بر سیستم رباتیک مین‌روب اوران- 6 و سایر تجهیزات ویژه، از سگ‌های آموزش دیده نیز استفاده می کند.

سیستم رُباتیک رزمی مهندسی چندمنظوره Uran-6 یک خودروی مین روب کنترل از راه دور زرهی می باشد که به تجهیزات مین‌روبی مجهز است. Uran-6 را می توان به تجهیزاتی مانند تیغه بولدوزر، ترولس و تیغه مین کوب چرخان مجهز کرد و از فاصله ای حدود یک کیلومتری مین ها، بمب های دست ساز و دیگر دستگاه های انفجاری را کشف و از بین برد.

ارتفاع این رُبات 1.4 متر بوده و می تواند از موانعی تا ارتفاع 1.2 متر عبور کند. همچنین موتور این رُبات قدرت 32 اسب بخار در تن را فراهم می کند و با توجه به تجهیزات نصب شده، وزن Uran-6 بین 6 تا 7 تن است.

7- 213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها