حمله جنگنده های روس به مواضع جبهه النصره در حومه حلب

حمله جنگنده های روس به مواضع جبهه النصره در حومه حلب
پنج‌شنبه 19 فروردين 1395 - 10:19

جنگنده های روسی به مواضع "جبهه النصره" در حومه حلب حمله کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روسیا الیوم مرکز آشتی روسیه اعلام کرد، تروریستهای جبهه النصره پس از گلوله باران منطقه با برخورداری از پشتیبانی 3 دستگاه تانک و 20 خودروی مجهز به تیربارهای سنگین مواضع خود در الاشرفیه و الشبابی به مواضع کردها در محله الشیخ مقصود در حلب حمله کردند.
در گلوله باران منطقه توسط تروریستها، 16 شهروند از جمله چند کودک و 11 تن از نیروهای مسلح کرد کشته شده و 36 نفر نیز مجروح شدند.
در پاسخ به این حمله، جنگنده های روس اقدام به بمباران مواضع "جبهه النصره" در اطراف حلب کرده و حمله تروریستها را دفع کردند.
همچنین تروریستهای وابسته به گروه موسوم به "جیش الاسلام" در حومه حمص مواضع ارتش سوریه را هدف حملات خمپاره ای خود قرار دادند. با این حال نیروی هوایی روسیه و نیروی هوای سوریه از هر گونه حمله به موتضع گروههایی که اعلام کرده اند آتش بس را پذیرفته اند خودداری کردند.
خبرهایی که از طریق هات لاین به مرکز آشتی روسیه رسیده اند حکایت از آن دارند که تعداد عناصر جبهه النصره در حلب در حال افزایش است.
اطلاعات رسیده نشان می دهند که یک گروه 90 نفری از عناصر مسلح از بشانتارا وارد محله الاشرفیه شده اند که این امر حکایت از تلاش تروریستها برای آغاز حملات فراگیر در این منطقه دارد.
در همین راستا عناصر "جبهه النصره"به گلوله باران روستاهای برج الریح و حندرات شدت داده اند. همچنین تروریستهای داعش هم سعی کردند فرودگاه نظامی الضمیر واقع در 40 کیلومتری دمشق را اشغال کنند اما با تحمل خسارتهای سنگین مجبور به عقب نشینی شدند.
گروههای وابسته به "احرار الشام" نیز همچنان به گلوله باران مواضع ارتش سوریه در مناطقی از استان لاذقیه ادامه می دهند در این حملات یک نظامی سوری کشته و 11 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
در حومه حلب نیز تروریستها یک فروند جنگنده "سوخو-22" متعلق به ارتش سوریه را که در حال عملیات شناسایی هوایی بود سرنگون کردند.
مرکز یادشده اعلام کرد تعداد مناطقی که به طرح آتش بس در سوریه پیوسته اند همچنان 58 منطقه هستند این در حالی است که مذاکرات درباره آتش بس با نمایندگان یکی از مناطق در استان حماه ادامه دارد.
مرکز آشتی روسیه همچنین از توافق اصولی با سرکردگان دو گروه از مخالفان مسلح در حومه دمشق و استان حماه بر سر پیوستن به طرح آتش بس خبر داد. این مرکز خاطرنشان کرد که تعداد گروههایی که پایبندی به طرح آتش بس را اعلام کرده اند به 47 گروه رسیده است.

208 -8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها