روزنامه تایمز:

پیگیری ماجرای قتل دانشجوی ایتالیایی در مصر

پیگیری ماجرای قتل دانشجوی ایتالیایی در مصر
پنج‌شنبه 19 فروردين 1395 - 11:20

یک روزنامه انگلیسی از دیدار مسؤلان مصری با همتایان ایتالیایی خود برای بررسی موضوع قتل دانشجوی ایتالیایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تایمز در سرمقاله روز پنجشنبه خود با عنوان "استبداد در قاهره: کشته شدن جولیو رجینی بیانگر تعفن در حکومت مصر" تأکید کرد: رجینی 28 ساله دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کمبریج بود. جنازه تغییر شکل یافته وی 9 روز پس از ناپدید شدن در ماه ژانویه، در مسیر بزرگراه قاهره پیدا شد. اولین توجیهی که پلیس مصر درباره کشته شدن وی ارائه داد این بود که او در حادثه رانندگی کشته شده است.
این روزنامه می افزاید: اما پس از آن قاهره نظر خود را تغییر داد و داستان غیر قابل باوری را سر هم کرد مبنی بر اینکه قربانی مورد حمله یک گروهک مسلح -که لباس پلیس به تن داشتند- شده است؛ و پنج نفر از آنها در فوریه گذشته به دست پلیسهای واقعی کشته شدند.
در این سرمقاله آمده است: اما بازرسان ایتالیایی پس از بررسی "شواهد هولناک" به آثار شکنجه روی بدن مقتول برخوردند و به این نتیجه رسیدند که نیروهای امنیتی مصر مسئول قتل وی هستند. 
روزنامه تایمز می نویسد عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر به ایتالیا قول کشف حقیقت داده اما تاکنون جز اخلالگری و تحریف کاری نکرده است. این هفته یک روزنامه ایتالیایی نامه ای را از ایمیل یک فرد ناشناس منتشر کرد دال بر اینکه سیسی شخصا در نشستی به منظور بررسی و کشف چگونگی و محل قتل رجینی حضور داشته است.
تایمز می نویسد البته مقامات مسئول در قاهره و رم این نامه را کم اهمیت توصیف کرده اند اما باور حاکم در ایتالیا بر این است که تلاش شده است بر ماجرای قتل رجینی سرپوش گذاشته شود.
روزنامه تایمز می نویسد اگر قتل رجینی یک اتفاق بی سابقه و غیر قابل تکرار بود حکومت سیسی می توانست امیدوار باشد که از ان به سلامت بگذرد اما این گونه نیست. این روزنامه با "کودتا" توصیف کردن روند روی کار امدن سیسی می نویسد سیسی به محض اینکه قدرت را به دست گرفت به همه مخالفان حکومت اعم از حقیقی و خیالی اعلام جنگ کرد. این کار باعث دشمن تراشی های هرچه بیشتر در میان سازمان غیر قانونی اعضای اخوان المسلمین شد و سیسی را از چشم طبقه متوسط که حامیان وی بودند، انداخت.
تایمز خاطرنشان می کند که یا سیسی سر به طغیان برداشته و یا سرویسهای امنیتی این کشور از کنترل وی خارج شده اند. در هر دو حالت وعده های وی در خصوص ایجاد ثبات و رشد قابل اعتماد نیستند.
روزنامه تایمز در پایان می نویسد (قاهره) در آستانه انزواست کما اینکه ایتالیا هشدار داده است که سفیر خود را از قاهره فراخواهد خواند. گو اینکه هر گونه هشداری نسبت به سفر به مصر به درآمدهای گردشگری این کشور که پس از انفجار هواپیمای روسی بر فراز سینا آسیب دید، ضربه می زند.
208-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها