فهرست جدیدی از غذاهای سرطان زا

فهرست جدیدی از غذاهای سرطان زا
پنج‌شنبه 19 فروردين 1395 - 12:15

یک پژوهش جدید علمی حاکی است، خوردن زیاد وعده های فست فود و نوشیدنی های قندی، خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت مغربی "هسپرس" پژوهشگران دانشگاه نیویورک اعلام کردند کربوهیدراتهای بد سرطان زا است، در حالی که کربوهیدرات خوب مانع از ابتلا به  سرطان می شود، آنها نتیجه تحقیقات خود را در نشست سالیانه انجمن تغذیه آمریکا در شهر سن دیگو ایالت کالیفرنیای آمریکا ارائه دادند.
بر اساس تحقیقات این تیم پژوهشی، کربوهیدارت های بد غذاهایی  حاوی کربوهیدارتهای تصفیه و فرآوری شده خالی از الیاف مفید مانند نان سفید و غذاهای فست فودی مانند پیتزا ، همبرگر، ساندویچ های حاوی گوشت فرآوری شده و نوشیدنیهای قندی است در حالی که کربوهیدراتهای خوب در حبوبات ، میوه ها و وسبزیجات است زیرا سرشار از الیافی است که بدن به آرامی آن را جذب می کند و مانع از نوسانات ناگهانی قند خون می شود.
این تیم پژوهشی ،3100 داوطلب را برای کشف خطرات و فوائد کربوهیدراتهای بدو خوب  مورد آزمایش قرار داد و رابطه بین خوردن کربوهیدراتها و میانگین ابتلا به سرطان را نیز بررسی کرد.

پژوهشگران دریافتند استفاده منظم از کربوهیدراتهای بد، با ابتلای سرطان پروستات در مردان به نسبت 88 درصدارتباط دارد در حالی که کربوهیدراتهای خوب به نسبت 67 درصد در کاهش ابتلا به سرطان سینه در خانمها ارتباط زیادی دارد.

این تیم پژوهشی افزود: بیشتر گروههایی که در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار داشتند، افرادی بودند که روزانه و منظم غذاهای فراوری شده مانند پیتزا، برگر ، ساندویچ گوشتهای فرآوری شده و نوشیدنی های قندی استفاده می کردند.
پژوهشگران افزودند: خوردن حجم زیاد حبوبات مانند لوبیا ، عدس لوبیا و نخودفرنگی  با کاهش ابتلا به سرطان سینه و پروستات و کولون 32 درصد ارتباط دارد.

پژوهش های پیشین به ارتباط میان زیاده روی در خوردن کربوهیدراتهای بد و برخی مضرات ناشی از استفاده آن در سلامتی افراد به ویژه ابتلا به  چاقی و نوسان میزان انسولین و گلوکز و خطر ابتلا به سرطان  اشاره کرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها