ادعای نخست وزیر انتصابی یمن درباره ایران

ادعای نخست وزیر انتصابی یمن درباره ایران
جمعه 20 فروردين 1395 - 21:15

العالم - نخست وزیر خود خوانده دولت انتصابی یمن مدعی حمایت تسلیحاتی ایران از حوثی ها شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " احمد عبید بن داغر" نخست وزیر جدید دولت مزدورآل سعود که در ریاض به سر می برد، در جلسه ای با حضور"ماتیوتولر" سفیر آمریکا ادعا کرد که جنبش انصار الله و ارتش یمن محموله های تسلیحاتی از ایران به یمن منتقل می کنند.
رسانه های عربستان به نقل از بن داغر گزارش کردند: (انصارالله و ارتش یمن) با وارد کردن اسلحه و مهمات به یمن نشان می دهند که تمایلی به برقراری صلح و امنیت در این کشور ندارند در حالی که دولت ما آماده مذاکره برای برقراری صلح و امنیت است.
وزیرامور خارجه عربستان درکنفرانس خبری مشترک با جان کری همتای آمریکائی خود مدعی شده بود که ایران در قبال کشورهای عربی سیاست " مداخله " را دنبال می کند و عربستان نمی تواند با ایران روابط عادی و طبیعی برقرار کند.
"عادل الجبیر" در حاشیه دیدار کری با وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در منامه پایتخت بحرین ادعا کرد: ما از تلاش ایران برای قاچاق محموله های تسلیحاتی به یمن برای رساندن آن به دست حوثی ها و دیگر کشورهای منطقه ناراضی هستیم و این اقدام را محکوم می کنیم.
عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن، شانزدهم فروردین ماه امسال خالد بحاح معاون و نخست وزیردولت خود را به سبب شکست‌های اقتصادی و خدماتی و امنیتی برکنار کرد.
وی سرلشکر علی محسن الاحمر را به عنوان معاون و احمد بن داغر را به عنوان نخست وزیر تعیین کرد.
برخی منابع در دولت یمن پیش از این به وجود اختلافاتی میان هادی و بحاح اشاره کرده بودند. الاحمر پیش از این به دستورهادی، به منظور کسب حمایت برخی قبایل در منطقه ای نزدیک به صنعا، به سِمت معاون فرمانده کل نیروهای مسلح تعیین شده بود.
این تصمیم، یک هفته قبل از زمان آغازآتش بس میان نیروهای سعودی و شبه نظامیان از یک طرف و ارتش یمن و کمیته های مردمی از طرف دیگر، اتخاذ شد.
"خالد محفوظ بحاح" مهرماه 1393 به عنوان نخست وزیر تعیین شده بود.
214-9

پربیننده ترین خبرها