پایگاه مخفی آمریکا برای حمایت هوائی از اسرائیل

پایگاه مخفی آمریکا برای حمایت هوائی از اسرائیل
جمعه 20 فروردين 1395 - 23:30

العالم - ارتش آمریکا یک پایگاه نظامی مخفی برای مقابله با حملات موشکی احتمالی در فلسطین اشغالی ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه اینترنتی السفیر امروز جمعه به نقل از سایت خبری صهیونیستی واللا با بیان اینکه بخش بیشتر پایگاه نظامی جدید آمریکا دراسرائیل ساخته شده، گزارش کرد: این پایگاه مستحکم و مجهز شبانه روز فعالیت خواهد کرد و برای رهگیری و انهدام موشک های میان بُرد و دور بُرد دشمن طراحی شده است. 
" عمیر بوحبوط " خبرنگار نظامی سایت واللا اعلام کرد: آمریکا در مرکز اسرائیل (فلسطین اشغالی) پایگاه نظامی مستحکم می سازد که با ایستگاه راداری (ایکس) در نزدیکی نیروگاه اتمی دیمونا مرتبط خواهد شد، که ایستگاه راداری مذکور هم به نوبه خود توسط نیروهای آمریکائی راه اندازی شده است.
آنگونه که منابع صهیونیستی ادعا می کنند ایستگاه راداری(ایکس) در صحرای نقب در جنوب فلسطین اشغالی قادر به رهگیری موشک ها از مسافت هزاران کیلومتری است. براساس این گزارش آمریکا انبارهای مملو از اسلحه و مهمات هم در فلسطین اشغالی ایجاد کرده که گهگاه بخشی از موجودی آن را دراختیار ارتش رژیم صهیونیستی می گذارد.
آمریکا ایستگاه راداری ایکس را برای پشتیبانی از اسرائیل در شناسائی زودهنگام خطرات و انبارهای اسلحه و مهمات را نیز برای حمایت تسلیحاتی از این رژیم ساخته است؛ ولی پایگاه نظامی جدید اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا آمریکا با ساخت آن عملاً درعملیات رهگیری و انهدام موشک های تهدید کننده رژیم اشغالگر قدس مشارکت خواهد داشت.   
از سال 2001 تاکنون هر 2 سال یک بار رزمایش مشترک "جونیپر کبرا" برای مقابله با حملات موشکی احتمالی با حضور نیروهای آمریکایی و اسرائیلی برگزارمی شود که مهمات و تجهیزات موشکی درچارچوب این رزمایش توسط آمریکایی ها به فلسطین اشغالی منتقل می شود.
دست اندرکاران این رزمایش ها متوجه این ضعف و نقص شدند که از ابتدای حمله موشکی احتمالی به سرزمین های اشغالی تا انتقال سامانه های دفاع موشکی آمریکا به آن منطقه زمان نسبتاً قابل توجهی سپری می شود؛ لذا آمریکا با ساخت پایگاه نظامی جدید می خواهد این نقص و ضعف را جبران کند و در کوتاه ترین زمان به پشتیبانی از متحد اشغالگر خود بپردازد.  
اسرائیلی ها می گویند که حزب الله لبنان از سال 2015 تاکنون بیش از 120 هزار موشک ساخته و به دست آورده و موشک هایش دقیق تر شده است.
نهادهای نظامی رژیم اشغالگر قدس معتقدند که گروه های مقاومت باریکه غزه نیز تا تابستان سال 2016 موشکهای بیشتر، دوربُردتر و دقیق تر خواهند ساخت.

214-9

پربیننده ترین خبرها