رویترز:

عربستان باعث شکوفایی القاعده در یمن شد

عربستان باعث شکوفایی القاعده در یمن شد
شنبه 21 فروردين 1395 - 10:37

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که ائتلاف تحت فرماندهی عربستان، با جنگ علیه یمن باعث شکوفایی و تقویت شبکه تروریستی القاعده در این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این گزارش آمده است: عملیات نظامی ائتلاف عربستان در یمن باعث توسعه و شکوفایی "امپراطوری اقتصادی" گروه تروریستی القاعده در آنجا شده است.

در این گزارش با استناد به اظهارات بیش از 12 دیپلمات و مسئول امنیتی و سران قبایل و اهالی شهر المکلا در یمن آمده است: یکی از تبعات جنگ در یمن این است که القاعده اکنون قلمرو کوچکی دارد و با حمله به بانک های مرکزی محلی و بالابردن مالیات در بندر محلی این شهر به پول و ثروت می رسد.

این گزارش افزود: این گروه بر 600 کیلومتر اراضی ساحلی کنترل دارد و شهر المکلا مرکز استان حضر موت در جنوب شرقی یمن با جمعیت 500 هزار نفر را به عنوان پایتخت خود برگزیده است.

رویترز نوشت: حدود یکهزار جنگجوی القاعده در المکلا هستند و این گروه افزایش مالیات اهالی شهر را لغو کرده است و همچنین از قایق های تندرو مجهز به "آر.پی.جی" برای اعمال مالیات گمرکی کشتی ها استفاده می کند و ویدیوهای تبلیغاتی منتشر و در آن به احداث جاده و ساختن بیمارستان مباهات می ورزد.

بر اساس این گزارش، از دیگر منابع مالی گروه القاعده در یمن، ورود شرکت ملی نفت است که القاعده 1.4 میلیون دلار از این شرکت گرفته است و علاوه بر آن، حدود دو میلیون دلار روزانه از افزایش مالیات سوخت و کالاها هنگام ورود به بندر المکلا می گیرد.

خبرگزاری رویترز در پایان گزارش خود نوشت: حمله نظامی مورد حمایت آمریکا به یمن به گروه القاعده در شبه جزیره عربی کمک کرد تا در مقایسه با 20 سال گذشته، قویتر شود.

6-8

پربیننده ترین خبرها