عربستان 30 درصد مراکز درمانی صعده را ویران کرده است

عربستان 30 درصد مراکز درمانی صعده را ویران کرده است
شنبه 21 فروردين 1395 - 13:07

دفتر بهداشت عمومی در استان صعده، اعلام کرد که ائتلاف تجاوز سعودی به یمن، از 26 مارس تا ماه دسامبر، 30 درصد از مراکز درمانی این استان را یا به صورت کلی یا به صورت جزئی، ویران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر بهداشت عمومی در استان صعده تاکید کرد: 34 درصد از مراکز درمانی، از ترس حملاتِ متجاوزان، تعطیلند و تنها 36 درصد از مراکز درمانی به صورت جزئی، خدمات ارائه می کنند.

بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی یمن "سبأ" در گزارش دفتر بهداشت عمومی در صعده، اکثر ساکنان این استان، از خدمات امدادرسانی و واکسیناسیون و درمان محروم مانده اند و به همین سبب میانگین ابتلا به بیماری هایی نظیر اسهال، سوء تغذیه، سیاه سرفه، سالَک، مالاریا، حصبه و دیگر بیماری های واگیردار افزایش یافته است.

در این گزارش همچنین، به مشکلات زنان و کودکان برای دسترسی به خدمات دوران بارداری و زایمان امن و تجهیزات تنظیم خانواده و همچنین دستیابی به داروهای بیماری های مزمن، اشاره و تاکید شده است که در خصوص دیگر بیماری ها نیز کمبود دارو و تجهیزات پزشکی بیداد می کند.

دفتر بهداشت عمومی صعده همچنین از ضعف شدید خدمات امدادرسانی و انتقال زخمی ها به مراکز درمانی به سبب نبودِ آمبولانس و همچنین بمباران آمبولانس ها توسط جنگنده های متجاوزان سعودی خبر داد و افزود: از آن گذشته، پرسنل پزشکان و متخصصان و عوامل فنی و اداری بیمارستان ها به سبب خطرناک بودنِ بیمارستان ها، این اماکن را ترک کرده اند و به این دلیل، بیمارستان های این استان از کادر و پرسنل درمانی خالی مانده اند.

در این گزارش همچنین به خروج سازمان های حمایت کننده از صعده اشاره و تاکید شده است شمار اندکی از گروه های حمایتِ بین المللی که در صعده فعال مانده اند نیز در رساندن دارو و تجهیزات درمانی ناتوان مانده اند و علتِ آن، نبود آمبولانس و خودروهای امداد است، زیرا متجاوزان نه تنها آمبولانس ها بلکه پل ها را نیز بمباران می کنند.

دفتر بهداشت عمومی در صعده ضمن تاکید بر این که زیرساخت های درمانی این استان، در حملات متجاوزان ائتلاف سعودی ضد یمن خسارت های فراوان دیده است؛ خاطر نشان کرد که جنگنده های این ائتلاف، 45 مرکز درمانی صعده را به طور کامل یا جزئی نابود کردند و بقیۀ مراکز درمانی، از بیمِ هدف قرار گرفتن، بسته شده اند.

205-8

پربیننده ترین خبرها