خودرو چوبی برای خاطره آفرینی!+تصاویر

خودرو چوبی برای خاطره آفرینی!+تصاویر
شنبه 21 فروردين 1395 - 17:12

العالم - شرکت تویوتای ژاپن اخیرا از ساخت جدیدترین خودرو با استفاده از چوب خبرداد که برای خاطره آفرینی درمیان خانواده ها تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خودروی جدید تویوتا ستسونا دو نفره کاملا از چوب ساخته شده و هفته آینده در هفته مد میلان به نمایش درخواهد آمد.

سرعت این خودرو که از 45 کیلومتر در ساعت تجاوز نمی کند، اما سازندگان آن اعتقاد دارند این خودرو بیش از کاربرد برای نقل وانتقال در جاده ها از ارزش معنوی برخورداراست و منبعی برای خاطره آفرینی درخانواده ها خواهد بود.

تویوتا این خودرو را به " میراث تراشیده شده بر چوب " توصیف کرد که افراد خانواده نسلی پس از نسلی دیگر آن را به ارث خواهند برد.

شرکت تویوتا درباره انتخاب چوب به عنوان ماده اصلی  تشکیل دهنده این خودرو گفت: با گذشت زمان رنگ چوب تغییر می کند و این تغییرات خارجی بر بدنه چوبی، رابطه خودرو و صاحبان آن و تجارب متبادل آنان را منعکس خواهد کرد.

بدنه این خودرو از 86 تکه چوب دست ساز تشکیل شده و همه قطعه ها با استفاده از دو ابزار سنتی ژاپنی به نام اوکوریاری و کوزابی به هم متصل شده و دیگر نیازی به استفاده از میخ نیست.

به کار نبردن میخ در ساخت این خودرو بدین معناست که در صورت از بین رفتن یک  تکه  چوب ؛ نیازی به تغییر کامل بدنه خودرو وجود ندارد و قطعات چوبی به راحتی تعویض می شود.

 

217-9

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها