رسوایی رسانه های سعودی توسط خبرنگار العربیه!

رسوایی رسانه های سعودی توسط خبرنگار العربیه!
شنبه 21 فروردين 1395 - 17:45

العالم ـ خبرنگار سابق العربیه با افشای جزییات بستن دفتر العربیه در بیروت، گفت که این تصمیم برای تمام کارکنان دفتر العربیه که تعداد آنها بالغ بر 30 نفر است، ناگهانی بود و خود ش هم در حالت ناباوری و شوک بسر می برد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عدنان غملوش درگفتگوبا شبکه الجدید لبنان، درباره اتهام کارکنان العربیه به وابستگی به حزب الله گفت که تمام کارکنان اعم از روزنامه نگاران و تصویربرداران به جریانهای مختلف سیاسی لبنان وابسته بودند، نوعی تنوع طائفی در گرایشات کارکنان این دفتر وجود داشت؛ وجود برخی افراد از فضای مقاومت لبنان و حزب الله در میان کارکنان دفتر العربیه در لبنان زمینه فعالیت شبکه در مناطق وابسته به مقاومت را فراهم می کرد که این امر به کمک شبکه می آمد.

به نوشته "رای الیوم"، غلموش نحوه اخراج را شیوه ای ناشایست در برخورد با روزنامه نگارانی دانست که سالها در شبکه العربیه فعالیت کردند و افزود: در این تصمیم شرایط خاص کارکنان که تعهدات مالی و وام بانکی داشتند، مراعات نشد. من شخصا از بانک وام دریافت کردم وباید آن را طی چندین سال پرداخت کنم اما اینک بیکار شده ام و بدهی ها روی هم تلنبار شد، بسیاری از کارکنان دیگر نیز شرایطی مشابه من دارند و گرفتار این بحران شده اند.

غملوش در حالتی شبیه به خواهش و تمنا و تناقض گویی ـ تاسف برانگیزـ  گفت که دولت عربستان اگرازاین شرایط ما اطلاع داشت مسلما چنین وضعیتی را برای ما نمی پذیرفت؛ زیرا این یک مساله انسانی است و از جنبه های سیاسی به دور است.

وی افزود: آنچه که مرا آزار می دهد آن است که 20 سال را در شبکه العربیه سپری کردم، خود و خانواده ام را در هنگام پوشش حوادث و جنگهای لبنان در معرض خطر قرار دادم در حالی که برخی گوینده های لبنانی پخش خبر، از ظهور در برابر دوربین در حوادث 7 می که شاهد اقدام نظامی مقاومت علیه طرفهای شبه نظامی لبنانی در پی بحران شبکه ارتباطات بود، خودداری کردند.

این خبرنگار العربیه تصریح کرد که 3 ماه در جنگ نهرالبارد علیه فتح الاسلام به همراه تیم العربیه برای پوشش خبری حوادث شب را در میان موش ها سپری کردیم و در جنگ ژوئیه نیز در معرض بمباران قرار گرفتیم، آیا تمام این تاریخ و گذشته ما با یک حرکت قلم محو می شود؟ خبرنگار العربیه به صورت زنده از همکارانش در بخش اخبار شبکه که از پاسخ به تماس ها و پیام های وی امتناع کرده بودند، گله کرد و خطاب به نخله الحاج مدیراخبار گفت که آیا پس از این همه سال مرا فراموش کردید؟ آیا آن روزهایی را که در کنار هم سپری کردیم، از یاد بردید؟ چرا با من اینگونه می کنید؟ " غملوش پس از این سخنان، بسیار متاثر به نظر آمد و تا چند لحظه سکوت بر فضا حاکم شد.

وی خاطرنشان کرد که مدیریت بدون اطلاع کارکنان به صورت ناگهانی چندین نگهبان بر در دفتر العربیه در بیروت گماشت و تمام کارکنان را از ورود منع کردند و قفل ها را تغییر دادند. نگهبانان مرا از ورود و آوردن لباسهایم از دفتر بازداشتند و حتی مرا از برداشتن عکسهای همسرم از روی دستگاه کامپیوتر منع کردند، شرمشان باد!

غملوش درباره آنچه که گفته می شود علت بستن دفتر العربیه در بیروت پخش مستند "حکایت حسن" است که در آن برخلاف رویکرد العربیه و دولت عربستان که حزب الله را در رده سازمان های تروریستی قرار داده است، انتقادی متوجه دبیر کل حزب الله لبنان نکرده است، گفت: "حکایت حسن" را شبکه العربیه در دبی تولید کرده است وارتباطی با دفتر بیروت ندارد.

210-9

پربیننده ترین خبرها