مصر دو جزیرۀ مهم را به عربستان واگذار کرد

مصر دو جزیرۀ مهم را به عربستان واگذار کرد
يکشنبه 22 فروردين 1395 - 13:10

دولت مصر از حاکمیت ملی و تمامیت ملی این کشور چشم پوشی کرد و دو جزیره خود را به نام عربستان سعودی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، دولت مصر واگذاری دو جزیره «صنافیر» و «تیران» به عربستان سعودی را تایید کرد  و این اقدام سبب انتقاد برخی چهره های سیاسی و معترضان شد.
بر اساس این گزارش، هیئت دولت مصر اعلام کرد که کمیته مشترک دو کشور پس از برگزاری یازده جلسه درباره ترسیم مرزهای دریایی به این نتیجه رسیدند.
اعلام این موضوع در سفر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی به قاهره روی داد که در آن دو طرف توافق نامه های مشترکی با یکدیگر امضاء کردند.
شماری از چهره های سیاسی مخالف عبدالفتاح السیسی، در مخالفت با این امر بیانیه ای صادر و اعلام کردند که این اقدام دولت در واقع چشم پوشی از حقوق تاریخی مصر در عرصه آبی، هوایی، خارجی و حاکمیت ملی کشور به شمار می رود.
امضا کنندگان این بیانیه اعلام کردند که عربستان سعودی با سوء استفاده از ضعف نظام حاکم در مصر و نابخردی آن و نیز حرص آن برای به دست آوردن مشروعیت و پول و اموال به ضرر دولت مصر، خاک، حاکمیت و حقوق ملت آن عمل می کند.
طبق بیانیه وزارت خارجه مصر، درخواست واگذاری جزایر صنافیر و تیران به عربستان سعودی در ژانویه 1950 توسط «عبدالعزیز آل‌سعود» پادشاه وقت عربستان بود.

203-6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها