فایننشال تایمز: عراقیانی که آرزوی صدام را دارند!

فایننشال تایمز: عراقیانی که آرزوی صدام را دارند!
دوشنبه 23 فروردين 1395 - 12:55

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت، اوضاع بد انسانی در برخی استانهای عراق و اخبار منتشر شده از دست داشتن برخی مسئولان در پرونده پاناما، باعث شده برخی عراقیان آرزوی دوره استبداد صدام را داشته باشند!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اریکا سلومون" خبرنگار فایننشال تایمز روز شنبه در گزارشی به نقل از "ام علاء" یکی از قربانیان جنگ تأکید کرد که تاریخ عراق به دو بخش قبل و بعد از سال 2003 (حمله آمریکا به عراق) تقسیم می شود.
ام علاء به خبرنگار فایننشال تایمز می گوید: سال 2003 آخرین سالی بود که همه خانواده ما سالم بودند. چرا که در 2004 شوهر وی به دست القاعده کشته شد و در سالهای بعد چهار فرزندش را از دست داد که آخرین آنها صفاء نام داشت و در انفجاری که داعش بعهده گرفت کشته شد.
سلومون می گوید که جنگ به راه افتاده بعد از سقوط صدام و پس از آن پیدایش داعش باعث شده برخی از عراقیان سودای بازگشت حکومت مستبد صدام را در سر بپرورند.
وی اضافه میکند: این سودا در ذهن تمام طوایف عراقی هست چه شیعه باشند و چه سنی و چه کُرد. این عراقیان می گویند دموکراسی آمریکا برای آنان، اشکالات زیادی دارد.
اریکا سلومون تأکید میکند: عراق با وجود منابع غنی نفتی در آستانه ورشکستگی اقتصادی است، چون نخبگان سیاسی فاسد، از اختلافات مذهبی جهت تحکیم قدرت خود و منافع شخصی استفاده می کنند، بجای اینکه خدمات عمومی مثل بهداشت و برق و آب را برای مردم فراهم کنند.

 214-8

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها