سخنگوی انصار الله اعلام كرد:

تشکیل کمیته‌های محلی نظارت بر آتش بس در یمن

تشکیل کمیته‌های محلی نظارت بر آتش بس در یمن
سه شنبه 24 فروردين 1395 - 15:03

سخنگوی جنبش انصار الله یمن با محکوم کردن موارد نقض آتش از سوی ائتلاف سعودی و مزدوران آن خاطرنشان کرد که کمیته‌های محلی برای نظارت بر آتش بس در شش استان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد عبدالسلام تصریح کرد: براساس تفاهم های فراگیر برای تثبیت کامل (توقف) اقدامات نظامی در سراسر کشور، کمیته های محلی نظارت بر آتش بس در شش استان الجوف، مارب، تعز، البیضاء، شبوه و الضالع در دهم آوریل سال 2016 میلادی تشکیل شد. طرف مقابل نیز چنین کمیته هایی را با همین تعداد و همین ماموریت تشکیل داده است.
وی افزود: این کمیته ها برای نظارت بر آتش بس در همه محورهای نبرد و جلوگیری از وقوع هرگونه اقدامات نظامی از بسیج نیرو و تقویت و استقرار آن گرفته تا سایر موارد و نیز بازگشایی جاده ها و هماهنگی با سازمان ملل متحد درخصوص کمک های بشردوستانه و آغاز تشکیل کمیته مرکزی رسیدگی به پرونده اسیران ملاقات کردند.
به گفته عبدالسلام، این کمیته ها کار خود را از روز یکشنبه گذشته با با بازدید های میدانی در هر استان آغاز کردند.
وی در عین حال تاکید کرد: ما نقض آتش بس و تداوم بمباران هوایی و پیشروی نظامی طرف مقابل از روز یکشنبه در برخی از جبهه ها را - به رغم توافقات گذشته و تفاهم های جاری و اعلام توقف جنگ در نیمه شب یکشنبه - محکوم می کنیم.
عبدالسلام گفت: ما همچنین بر لزوم پایبندی به توافق صورت گرفته تاکید و خطر تداوم اقدامات نظامی را گوش زد می کنیم، زیرا این امر می تواند روند صلح را از بین ببرد و فرصت برگزاری و موفقیت گفت وگوهای آینده درباره یمن (در کویت) را کاهش دهد.
6 ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها