دفتر سازمان ملل در فلسطین اشغالی:

75 هزار فلسطینی در غزه بدون سرپناه هستند

75 هزار فلسطینی در غزه بدون سرپناه هستند
سه شنبه 24 فروردين 1395 - 15:08

دفتر سازمان ملل در فلسطین اشغالی اعلام کرد 75 هزار فلسطینی که "اسرائیل" منازل آن ها را در تابستان 2014 منهدم کرد، نیازمند خانه و سرپناه هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر هماهنگی اموربشردوستانه در فلسطین اشغالی وابسته به سازمان ملل، با ارائۀ نتایج پژوهشی آماری اعلام کرد: بیش از 80 درصد از خانواده هایی که به سبب تجاوز آواره شدند سال گذشته زیر بار قرض رفتند و 85 درصد از آن ها حتی برای خرید غذا نیز مقروض شدند و 40 درصد از این خانواده ها، از میانگین غذایی که مصرف می کردند، کاستند.

بر پایه این گزارش، دستکم 62.5 درصد از خانواده ها در خانه هایی اجاره ای زندگی می کنند و حدود 50 درصد از خانواده ها نیز از اخراج شدن از محل اقامتشان بیمناکند.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که وضع زنان و دخترانِ آواره نیز نگران کننده است؛ زیرا تقریبا همه خانواده های آواره ای که زن و دختر دارند، شرایط حریم

رابرت پایپر

خصوصی و عزت و امنیت و سلامت روانی لازم را ندارند، به طوری که برخی از خانواده ها در چادرها یا اردوگاه های موقت یا ویرانه های خانه هایشان یا حتی بدون هرگونه سرپناه به سر می برند.

"رابرت پایپر" هماهنگ کنندل کمک های بشردوستانه گفت: پس از شنیدنِ صحبت های بیش از 16 هزار خانوادۀ آواره شده از باریکۀ غزه، برای ما روشن شده است که اکثر آن ها، همچنان در شرایطی اسفبار به سر می برند و برای پایان دادن به رنج های آنان، به پشتیبانی بین المللی نیاز است.

وی کمک های مالی ارائه شده برای بازسازی منازلِ آواره شدگان فلسطینی که بالغ بر 6600 منزل است، را ناکافی اعلام و تاکید کرد که مبالغ موجود تنها کفاف بازسازی 37 درصد از منازل را می کند.

پایپر تاکید کرد که درد و رنج آوارگان فلسطینی، بدون این حمایت مالی، برطرف نخواهد شد و در عین حال این کمک ها باید با اقداماتی سیاسی همراه شود که از میان آن ها می توان به پایان دادن به محاصره غزه و برقراری آشتی ملی فلسطینی اشاره کرد.

205-8

پربیننده ترین خبرها