پیشروی ناکام مزدوران سعودی در مارب

پیشروی ناکام مزدوران سعودی در مارب
چهارشنبه 25 فروردين 1395 - 09:02

نيروهاي ارتش يمن و كميته هاي مردمي تحرکات مزدوران سعودي براي پيشروي درمنطقه راهبردي " جبل هيلان " درمأرب را ناكام گذاشتند.

خبرنگار شبكه العالم گزارش داد، ارتش و کمیته های مردمی یمن در درگیری با مزدوران سعودی از پیشروی آنان به سمت منطقه راهبردی "جبل هیلان" جلوگیری کردند، در این درگیری که چند ساعت به طول کشید از انواع سلاح های مختلف استفاده شد.

براساس این گزارش، مزدوران سعودي دراقدامي که نقض آشكار آتش بسي است كه از سه روز پيش در يمن اعلام شده، سعي كردند كه به سمت منطقه " جبل هيلان " پيشروي كنند كه با ممانعت نيروهاي ارتش يمن و كميته هاي مردمي مواجه شدند.

با وجود اعلام آتش بس از 3 روز قبل، جبهه های متعدد در تعز، الجوف و البیضاء صحنه حملات شبه نظامیان وابسته به مزدوران بود، و جنگنده های سعودی هم به حملات خود ادامه دادند.

از سوی دیگر، صدها نفر از اهالي و ساكنان منطقه " معين " در صنعاء پايتخت يمن نیز با برگزاري راهپيمايي و روشن كردن شمع، اعتراض خود را به ادامه تجاوزگری و حملات ائتلاف سعودي به مردم يمن اعلام كردند.

شركت كنندگان دراين راهپيمايي، درد و رنج مردم يمن را فریاد زدند كه بيش از يك سال است با قطعي برق و نبود آب و ديگر خدمات ضروري درنتيجه حملات عربستان سعودي و مزدورانش و محاصره از سوی آنان مواجه هستند.

راهپيمايان يمني همچنين كوتاهي و سهل انگاري جامعه بين الملل، سازمان هاي حقوقي و سازمان ملل و سكوت جوامع عربي و اسلامي در برابر جنايت هاي فجيع عربستان و تجاوزگری آن عليه مردم يمن را محكوم كردند.

شركت كنندگان دراين راهپيمايي همچنين بر ادامه مقاومت در مقابله با تجاوزگری وحشيانه سعودي ها به يمن و محاصره ظالمانه اين كشور تاكيد كردند.

215 ـ 211-8

 

 

 

پربیننده ترین خبرها