6 نظامی ترکیه و 30 عضو پ.ک.ک کشته شدند

6 نظامی ترکیه و 30 عضو پ.ک.ک کشته شدند
چهارشنبه 25 فروردين 1395 - 10:46

منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند که دست کم شش مامور امنیتی و 30 تن از اعضای پ ک ک در خشونت ها و حملات 24 ساعت گذشته در مناطق بحرانی جنوب شرق این کشور کشته شدند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع امنیتی ترکیه سه شنبه شب خاطرنشان کردند که 57 نفر از جمله هشت غیر نظامی هم در این درگیری ها و حملات زخمی شدند.
رویترز نیز گزارش داد، دور جدید خشونت ها در مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه از تابستان گذشته آغاز شده است و هزاران تن از اعضای پ ک ک ، نظامیان ارتش ترکیه را کشته اند، و صد ها غیر نظامی نیز در این درگیری ها قربانی شده اند.
با از سرگیری درگیری ها توافق آتش بس میان طرفین پس از دو سال و نیم شکسته و روند مذاکرات صلح میان دولت ترکیه و حزب کارگران کردستان ترکیه متوقف شد.
این درحالی است که دولت ترکیه بازگشت به میز مذاکرات را منتفی دانست و بر پایبندی آنکارا به سرکوب کامل اعضای پ ک ک که در فهرست گروه تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا  قرار دارند، تاکید کرد.
منابع امنیتی روز سه شنبه از تشدید عملیات ارتش ترکیه در استان مرزی شیرناک در مجاورت عراق و سوریه و در پی کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن سه تن در حمله اعضای پ ک ک خبر دادند.
ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد در درگیری های نیروهای امنیتی با حزب پ ک ک در استان حکاری یک سرباز کشته شد و چهار نظامی هم بر اثر وقوع انفجار زخمی شدند.
دو سرباز ارتش ترکیه هم در درگیری با اعضای پ ک ک در شهرک نصیبین نزدیک مرز سوریه کشته شدند.
در حمله با خودروی بمب گذاری شده اعضای پ ک ک به یک پایگاه نیروهای امنیتی و منازل مسکونی خانواده های ارتش ترکیه در شهرک هانی در شمال دیاربکر هم دو نفر کشته و 47 تن دیگر از جمله هشت غیر نظامی زخمی شدند.این حمله دوشنبه شب روی داد.
دست کم 30 تن از اعضای مسلح وابسته پ ک ک هم در درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه در چهار شهرک در جنوب شرق این کشور کشته شدند.

211-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها