توصیه جالب یک مجری به رئیس جمهور مصر

توصیه جالب یک مجری به رئیس جمهور مصر
چهارشنبه 25 فروردين 1395 - 16:20

یک فعال رسانه ای مصری، در اعتراض به واگذاری دو جزیرۀ مصر به عربستان، خطاب به عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور این کشور گفت: "هدفونِ اتاقِ فرمانت را عوض کن!"

 

ماکت جزایر تیران و صنافیر در استودیو

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جابر القرموطی" در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهوری مصر، تأکید کرد: جناب رئیس هدفونِ اتاق فرمانت را عوض کن، تو باید صدای اطرافیانت را بشنوی، زیرا به سبب ماجرای دو جزیرۀ تیران و صنافیر همۀ ما سردرگم شده ایم.

القرموطی، در برنامه ای تلویزیونی افزود: جناب رئیس می خواهم چیزی بگویم، لطفا ناراحت نشو تو برادر بزرگ ترِ من هستی و در جایگاه ریاست جمهوری قرار داری، اما در دو روز گذشته محبوبیتِ تو دستخوش تغییر شده است و اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد، محبوبیتِ تو از این هم بیشتر کاهش می یابد، و این به نفع تو نیست، بنابراین به تو می گویم: هدفونِ اتاق فرمانت را عوض کن.

القرموطی که در میان ماکتی جغرافیایی از موقعیتِ جزیره های صنافیر و تیران ایستاده بود و روی آن ها پرچم های مصر و عربستان گذاشته بود گفت: این دو جزیره، به مصر، بسیار نزدیکترند تا به عربستان و من نمی توانم باور کنم که این دو جزیره، عربستانی باشند.

این فعال رسانه ای مصری خطاب به سیسی تاکید کرد: آن چه تو کردی سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز به مصر را کاملاً خدشه دار کرد، هر آن چه دربارۀ تو گفته می شود اعم از شجاع، میهن پرست و پشتیبان وطن، درست است؛ اما شیوه ات در ادارۀ کشور بسیار بحرانی است، و این سئوال را در ذهن مطرح می سازد که چرا همه چیز، پشت درهای بسته صورت می گیرد؟

گفتنی است که اخیراً ویدیویی از یکی از مسؤولان دولتی منتشر شد که در حال اظهار نظر برای یک شبکه تلویزیونی بود، ناگهان هدفون از گوشِ او افتاد و وی ساکت ماند و به این ترتیب برای بینندگان ثابت شد که اظهارات او، خط به خط به او دیکته می شد. این موضوع سبب رواجِ این ضرب المثل میان ارباب رسانه ها شد: هدفونِ اتاقِ فرمانت را عوض کن!

205-8

پربیننده ترین خبرها