سیسی بعد از بخشیدن دو جزیره به عربستان: مادرم گفت!

سیسی بعد از بخشیدن دو جزیره به عربستان: مادرم گفت!
چهارشنبه 25 فروردين 1395 - 18:33

رئیس جمهور مصر با انتقاد از رسانه‌ها به دلیل نحوه پرداختن به موضوع واگذاری جزایر تیران و صنافیر به عربستان مدعی شد، این دو جزیره متعلق به عربستان سعودی هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سی ان ان عربی، عبدالفتاح سیسی روز چهارشنبه در جمع هوادارانش گفت: ما سرزمین خود را به هیچ کس نمی فروشیم همچنانکه سرزمین هیچ‌کسی را نمی‌گیریم ...
سیسی بی اعتمادی و شک و تردیدهای مطرح شده علیه او در جامعه مصر را محکوم کرد، و اظهار داشت: ما حقوق خود را زیر پا نگذاشتیم و حق مردمی را که بر گردنمان بود ادا کردیم، در یک جمله بگویم، مصر هیچگاه حتی یک ذره از خاک خود را نادیده نمی‌گیرد ...
سیسی افزود: خودداری از اعلام موضوع ترسیم مرزها قبل از سفر پادشاه عربستان، به این علت بود که آسیبی به افکار عمومی دو کشور وارد نشود!!
سیسی با این حال اشاره ای نکرد که چرا افکار عمومی در عربستان، باید از واگذاری اراضی یک کشور دیگر به آنها آزرده شود.
رئیس جمهور مصر تأکید کرد: این موضوع تا پیش از این علنی نشده بود؛ حتی در نامه نگاری‌های مرتبط با این موضوع چیزی مطرح نمی‌شد تا افکار عمومی دو کشور دچار رنجش نشود.
سیسی با این حال مدعی شد که از واکنش مردم مصر خوشحال است.
وی افزود: غیرت شما به کشورتان، من و هر میهن پرستی را خوشحال می کند.
سیسی با بیان اینکه با وجود شرایط اقتصادی دشوار مصر، هیچگاه امکان ندارد که این کشور اراضی برادران خود را اشغال کند، گفت: مادرم به من یاد داد که هیچگاه به داشته‌های مردم و دیگران طمع نداشته باش، حتی به داشته های پدرت .. هیچگاه طمع و چشم‌داشت نداشته باش، کسی که به مردم (رزق و روزی) عطا فرموده، به تو نیز خواهد بخشید!!
سیسی با این حال، به مشارکت کشورش با عربستان در تجاوز به یمن و محاصره و کشتار مردم این کشور و همچنین محاصره مردم فلسطین در غزه اشاره ای نکرد.

پربیننده ترین خبرها