پرواز "کم‌ارتفاع" جنگنده روس و واکنش آمریکا

پرواز
پنج‌شنبه 26 فروردين 1395 - 08:55

واشنگتن خواستار توضیح روسیه در مورد پرواز "خطرناک" دو جنگنده روسی برفراز ناو شکن آمریکایی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی پرواز دو جنگنده و یک بالگرد روسی برفراز ناوشکن آمریکایی دونالد کوک در دریای بالتیک، امریکا با انتشار بیانیه‌ای خواستار توضیح روسیه در مورد این عملیات شد.
پنتاگون در بیانیه ای علیه نیروی هوایی روسیه ادعا کرد جنگنده های سوخو ۲۴ و یک فروند هلیکوپتر جنگی متعلق به روسیه در محوطه اطراف ناو جنگی آمریکا در فاصله کم پرواز کرده اند.
مقام های نظامی آمریکایی می گویند روز سه‌شنبه، دو جنگنده روسیه در دریای بالتیک «شبیه‌سازی» یک حمله را در نزدیکی یک ناوشکن آمریکایی انجام داده اند. یک بالگرد روسیه نیز که مشغول عکاسی و فیلمبرداری بود از کنار ناوشکن آمریکایی گذشته است.
واشنگتن مدعی شده که جنگنده های روسی در ارتفاع حدود 33 متر بر فراز این ناوشکن آمریکایی پرواز کرده‌اند، به طوری که "آب‌های اطراف آن به حرکت در آمده است".
در بيانيه ارتش آمریکا آمده است که در هنگام پرواز بمب افكن های روسی برفراز ناوشكن آمريكايی، یک بالگرد بر عرشه ناو در حال سوختگيری بوده است.
در پی اعلام این خبر ارتش آمریکا با انتشار تصاویر ویدیویی مربوط به پرواز جنگنده های سوخو گفت: به نظر می رسد پرواز این جنگنده ها با هدف قبلی و ایجاد تنش برای ناو جنگی صورت گرفته است.
کاخ سفید نیز به این خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد اقدام روسیه در دریای بالتیک خطرناک بوده است. سخنگوی کاخ سفید هشدار داد چنین اقداماتی موجب تنش میان روسیه و آمریکا می شود.
جاش ارنست مدعی شد: البته کاخ سفید از پرواز جنگنده های روسی در دریای بالتیک خبر داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها