سنای آمریکا مانع از فروش اسلحه به عربستان می‌شود؟

سنای آمریکا مانع از فروش اسلحه به عربستان می‌شود؟
پنج‌شنبه 26 فروردين 1395 - 17:19

سناتور حزب دموکرات روز چهارشنبه از ابتکاری جدید برای جلوگیری از صادرات سلاح به عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کریس مورفی" سناتور ارشد حزب دموکرات گفت پس از خرابی هایی که ریاض در جنگ یمن به این کشور وارد کرده ابتکارجدیدی برای منع صادرات سلاح به عربستان پیشنهاد شده است.

به نوشته واشنگتن پست، مجلس سنای آمریکا در سه دهه گذشته هیچ تصمیمی برای  جلوگیری از فروش سلاح به همپیمان خود اتخاذ نکرده است.

گفتنی است مورفی در اوج نارضایتی برخی از قانونگذارانی که معتقدند صادرات سلاح به عربستان به امنیت ملی آمریکا خدشه وارد می کند، به تلاش خود ادامه می دهد.

این روزنامه افزود: بازتاب ناکامی های عربستان به گوش کاخ سفید نیز رسیده به گونه ای که اوباما از برخورد عربستان در خاورمیانه ابراز نارضایتی کرده واخیرا در گفت وگو با روزنامه "اتلانتیک " رابطه میان واشنگتن و ریاض را  "پیچیده" توصیف کرده است.

کریس مرفی درگفت وگو با واشنگتن پست گفت: شخصا اعتراف می کنم از ناتوانی خود نسبت به جلب رضایت شمار زیادی از همکاران خود در مجلس سنا یا دولت باراک اوباما به خوبی آگاه هستم.

وی افزود: شاید نمایندگان و مقامات دولتی، علیرغم اعتماد به قدرت و ثروت عربستان به عنوان یک هم پیمان حیاتی در خاورمیانه، آشکارا از این کشور انتقاد کنند.

این سناتور گفت: حملات نظامی عربستان سعودی به یمن که با سلاح امریکا حمایت می شود شاید به زیان آمریکا باشد.

7- 217

پربیننده ترین خبرها