نگرانی اسرائیل از افزایش توان نظامی حماس

نگرانی اسرائیل از افزایش توان نظامی حماس
جمعه 27 فروردين 1395 - 09:09

العالم - یک افسر عالی رتبه فرماندهی منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که جنبش مقاومت اسلامی "حماس" توانمندی نظامی خود را ارتقا بخشیده است، این جنبش قصد جنگ با "اسرائیل" را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی در جمع تحلیلگران اسرائیلی تصریح کرد که گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس همچنان به آمادگی های خود برای هرگونه نبرد آتی ادامه می دهند، این گردان ها تعداد نیروهای یگان نخبه خود را به 5 هزار نفر افزایش داده و میزان برد موشک هایش را ارتقا بخشیده اند.

وی خاطرنشان ساخت که حماس به رغم کمبود مواد مورد نیاز برای ساخت و توسعه موشک هایش به خاطر محاصره نوار غزه، ولی توانسته است موشک های کوتاه برد خود را توسعه بخشد، اکنون هر یک از این موشک حامل 150 الی 200 کیلوگرم مواد منفجره است.

وی یادآور شد که قدرت و اقتدار شاخه نظامی حماس روز به روز افزایش می یابد، این جنبش شروع به تشکیل یگان فرماندهی به ریاست محمد ضیف و مروان عیسی و یحیی سنوار کرده است.

وی ادامه داد که طرح ارتش اسرائیل برای هرگونه نبرد آتی تخلیه شهرک های یهودی مجاور باریکه غزه و کشتن شمار زیادی از نیروهای حماس و حمله هوایی به نوار غزه است.

وی توضیح داد که حماس در حال حاضر هیچ موشکی را به سوی شهرک های اسرائیلی شلیک نمی کند و بارها اعلام کرده است که قصد جنگ ندارد.

پربیننده ترین خبرها