روسیه خواستار شد:

استقرار ناظران بین المللی در مرز سوريه و تركيه

استقرار ناظران بین المللی در مرز سوريه و تركيه
جمعه 27 فروردين 1395 - 10:16

العالم - نماينده دائم روسيه در سازمان ملل متحد خواستار بسته شدن مرزهاي سوريه و تركيه براي جلوگيري از قاچاق نفت داعش و ورود تروريست ها و سلاح از آنکارا به سوريه شد و پيشنهاد استقرار ناظران بين المللي در مرزهای این دو کشور را ارايه كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، "ويتالي چوركين" در سخنان خود در شوراي امنيت سازمان ملل متحد گفت: روسيه موضوع بستن مرزهاي سوريه و تركيه را براي جلوگيري از حمايت از تروريست ها ضروري مي داند.

وي افزود: روسيه خواهان استقرار ناظران مستقل در اين مرزها و در بندر جيهان تركيه است.

چوركين همچنين پيشنهاد بررسي امكان تحريم تجاري و اقتصادي كامل گروه تروريستي داعش را ارايه و خاطرنشان کرد، بيشترين عمليات قاچاق نفت از عراق به طوراساسي از طريق خاك تركيه انجام مي شود و از طريق مرز بين تركيه و سوريه، عناصرمسلح و سلاح منتقل مي شود كه بیشتر آن به دست تروريست ها مي افتد.

وي افزود: اگر تركيه معتقد است كه همه كارهاي ضروري براي جلوگيري از پشتيباني از تروريست ها را انجام می دهد مي توان از اين امر با كمك نظارت مستقل اطمينان حاصل كرد لذا ما از دولت تركيه مي خواهیم كه به طور داوطلبانه از ناظران بين اللملي براي فعاليت در مرزهايش با سوريه و در بندر جيهان دعوت كند.

چوركين چند روز پیش گفته بود: شهر غازي عيناب تركيه به بزرگترين مركز فروش آثار باستاني تبديل شده است كه گروه داعش آنها را سرقت كرده است و سود تجارت غيرقانوني گنجينه هاي باستاني حدود 200 ميليون دلار است كه از سوريه و عراق به خارج و به طور اساسي به تركيه قاچاق مي شود.

6-211-9

پربیننده ترین خبرها