سلاح های مخرب آمریکایی برای تروریست ها درراه است

سلاح های مخرب آمریکایی برای تروریست ها درراه است
جمعه 27 فروردين 1395 - 14:57

العالم - روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه طرح مجهز کردن گروه های مخالف سوری (تروریستها) با تسلیحات کُشنده تر و پیشرفته تر را در صورت پایان آتش بس آماده کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، توافق آتش بس در سوریه از 6 هفته پیش تاکنون اجراء می شود ولی تروریست ها در بخش هائی از خاک این کشور به توافق پایبند نمانده اند.
وال استریت ژورنال ماه فوریه گذشته نیز فاش کرد که مشاوران نظامی ارشد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا کنگره را برای آماده کرده طرح جدید مقابله با روسیه در سوریه زیرفشارگذاشته اند.
این روزنامه آمریکائی افزود:رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) وهمتایان خاورمیانه ایش روز 27 فوریه گذشته پیش از آغاز آتش بس در سوریه نشستی محرمانه برای بررسی طرح حمایت تسلیحاتی از گروه های مخالف سوری برگزار کرد و پس از هم تماس ها ادامه یافت.  
اجرائی شدن طرح حمایت تسلیحاتی جدید آمریکا و متحدان منطقه ایش از گروه های تروریستی فعال در سوریه مستلزم موافقت کاخ سفید با کم و کیف سلاح ها نیز است.
وال استریت ژورنال اعلام کرد:ترکیه و عربستان در نشست محرمانه آمریکا و متحدان منطقه ایش بر لزوم واگذاری سامانه ضدهوائی دوش پرتاب " منپادس" به گروه های مخالف سوری اصرارمی کردند ولی واشنگتن اعلام کرد که سامانه های ضد هوائی دیگری را در اختیار این گروه ها خواهد گذاشت.
واشنگتن نام سلاح هائی را که در اختیار گروه های تروریستی خواهد گذاشت، بیان نمی کند تا نظام سوریه و متحدانش نتوانند تدابیرلازم را برای مقابله با این سلاح ها اتخاذ کنند.
وال استریت ژورنال نوشت: مقام های آمریکائی نامه ای محرمانه به همتایان روس خود فرستاده و گفته اند که گروه های مخالف سوری متلاشی نخواهند شد و آغاز درگیری های تمام عیار در سوریه جان خلبانان روس را با خطر جدی و واقعی مواجه خواهد کرد.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در واکنش به گزارش وال استریت ژورنال گفت: اگر طرح حمایت تسلیحاتی آمریکا و متحدان منطقه ایش از گروه های تروریستی فعال در سوریه حقیقت داشته باشد ، این امر بسیار نگران کننده خواهد بود.
سایت خبری شام پرس نیز روز پنجشنبه به نقل از مقام های آمریکائی گزارش کرد که برای حمله به جنگنده ها و توپخانه های ارتش سوریه سلاح های مدرن تردراختیار گروه های تروریستی گذاشته خواهد شد.

214-9

پربیننده ترین خبرها