سفر 2 ساعته برای تحویل سازمان همکاری اسلامی!

سفر 2 ساعته برای تحویل سازمان همکاری اسلامی!
جمعه 27 فروردين 1395 - 21:18

وزیر امورخارجه مصر در سفری 2 ساعته به استانبول به نیابت از رئیس جمهور کشورش، ریاست سازمان همکاری اسلامی را به ترکیه تحویل داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقال از سایت الاهرام مصر، "سامح شکری" در سخنانی در اجلاس سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: باید هرچه سریعتر راه کارهایی عملی برای اصلاح مواضع دینی و تصحیح تفکرات اشتباه، ارائه کرد. زیرا این تفکرات اشتباه باعث پدید آمدن تروریسم طی سالهای گذشته شده است.
شکری که به نیابت از عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر در این نشست حضور یافته بود، افزود: مصر به ریاست خود بر دوره دوازدهم سازمان همکاری اسلامی افتخار می کند.
سامح شکری در سفری 2 ساعته پس از رسیدن به فردوگاه استانبول، مستقیما به محل برگزاری اجلاس سازمان همکاری رفت و پس از سخنرانی و اعلام انتقال ریاست دوره سیزدهم به ترکیه، به قاهره بازگشت.
حمایت آشکار ترکیه از گروه اخوان المسلمین مصر به ویژه پس از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری، باعث تیرگی روابط دو کشور شده است. مسؤولان مصری بارها ترکیه را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرده اند.

سیزدهمین اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری اسلامی در استانبول، در جلسه اختتامیه امروز به سبب اختلاف اعضا بر سر 5 بندی که عربستان سعودی با اعمال فشار ضد ایران و حزب الله گنجانده بود، بدون قرائت بیانیه پایانی به پایان رسید.

پربیننده ترین خبرها