دریادار سیاری خبر داد:

رزمایش مشترک ایران و پاکستان

رزمایش مشترک ایران و پاکستان
شنبه 28 فروردين 1395 - 13:18

فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان با اشاره به حضور ناوگروهی از پاکستان دربندر عباس، از برگزاری رزمایش مشترکی با ناوهای پاکستانی در روزهای آتی خبر داد.

دریادار "حبیب الله سیاری" در برنامه من طهران شبکه خبری العالم گفت: امروز ما میزبان ناوگروهی از کشور پاکستان هستیم که در بندرعباس پهلوگرفته است.
وی افزود: ما به مدت 3 یا 4 روز میزبان این ناوگروه هستیم، و در روز آخر هم رزمایشی یک روزه با ناوهای کشور پاکستان در منطقه انجام می‌دهیم.
دریادار سیاری با اشاره به برنامه‌های متعدد نیروی دریایی در طول سال برای دید و بازدید ناوگروه های کشورهای منطقه و فرامنطقه گفت: علاوه بر این، بازدید ناوهای ما از بنادر کشورهای منطقه در دستور کار است، که به موقع اعلام خواهد شد.
دریادار سیاری اظهار داشت: رفت و آمد ناو گروه‌ها به عنوان ناوگروه‌های صلح و دوستی در دریای جنوب و دریای شمال طبق برنامه ریزی‌ها در حال انجام است.
وی درباره مأموریت ناوگروه‌ها در آبهای بین المللی، گفت: در برنامه اعزام ناوگروه‌ها به آبهای بین المللی، علاوه بر دنبال کردن موضوع تأمین امنیت خلیج عدن و باب المندب برای کشتی‌های تجاری و نفت کشهای خود، ناوهای ما از بنادر کشورهای منطقه به عنوان ناوگروه های صلح و دوستی بازدید می کنند.
دریادار سیاری اظهار داشت: ظرف 2 یا 3 ماه گذشته، ناو گروهی را داشتیم که در یکی از بنادر شرقی هندوستان در خلیج بنگال در مراسم سالگرد استقلال هندوستان حضور داشت، که بسیار مورد توجه بود و ما با صلابت و آمادگی کامل و تمام به خاطر احترام به کشور دوست خود هند در انجا حضور یافتیم.
دریادار سیاری تأکید کرد: ناوگروه چهلم ما هم اکنون در خلیج عدن و باب المندب مشغول انجام گشت وبرقراری امنیت است.

پربیننده ترین خبرها