تهدید عربستان برای مقابله با افشاگری‌ها در حوادث 11 سپتامبر

تهدید عربستان برای مقابله با افشاگری‌ها در حوادث 11 سپتامبر
شنبه 28 فروردين 1395 - 15:06

روزنامه امریکایی نیویورک تایمز، اعلام کرد مقامات سعودی، دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا را تهدید به خروج دارایی های خود به ارزش 750 میلیارد دلار از امریکا کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روسیا الیوم، این روزنامه نوشت چنانچه کنگره طرح شکایت از دولت عربستان به دلیل دست داشتن در حملات تروریستی 11 سپتامبر در امریکا را تصویب کند، این کشور دارایی های خود را از امریکا خارج خواهد کرد.
گفتنی است عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در سفری به واشنگتن در مارس گذشته، با طرح این تهدید، تأکید کرده بود که عربستان به محض اینکه احساس کند اموال و دارایی هایش از سوی دادگاههای امریکا در معرض خطر بلوکه شدن قرار گرفته است، آنها را -که حدود 750 میلیارد دلار است- از امریکا خارج خواهد کرد.
این روزنامه آورده است دولت اوباما با انجام مذاکراتی با کنگره می کوشد نمایندگان را متقاعد کند با رد این طرح قانون، کشور را از تبعات دیپلماتیک و اقتصادی آن نجات دهند.
گفتنی است باب گراهام سناتور سابق امریکا که در تحقیقات موبوط به حملات یازده سپتامبر شرکت داشت اعلام کرده بود که اوباما درباره انتشار اسناد محرمانه مربوط به این تحقیقات ظرف 60 روز آینده تصمیم گیری خواهد کرد.
'کریستین گیلیبراند'، سناتور دموکرات آمریکایی نیز بر ضرورت افشای این اطلاعات محرمانه اندکی قبل از سفر باراک اوباما به عربستان در اوریل برای بررسی ابهامهای موجود در این گزارش با مقامات ریاض تأکید کرده بود.
208-8

پربیننده ترین خبرها