استقبال صهیونیست‌ها از حذف شبکه المنار از ماهواره مصری

استقبال صهیونیست‌ها از حذف شبکه المنار از ماهواره مصری
شنبه 28 فروردين 1395 - 19:47

رژیم صهیونیستی از اقدام مسؤولان اداری ماهواره نایلست در قطع برنامه‌های شبکه المنار از این ماهواره ابراز خرسندی کردند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، عود گرانوت تحلیلگر مسائل خاورمیانه تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: خصومت میان ایران و عربستان وارد مرحله جدیدی شده و این مرحله جدید از نزاع میان دو کشور با اقدام مصر در حذف شبکه المنار حزب الله آغاز شد.
به ادعای وی، این نزاع، تجلی خصومت بین محور تشیع به رهبری ایران و محور تسنن به رهبری عربستان سعودی در جهان اسلام است. این نزاع از عرصه سوریه شروع شد و تا یمن امتداد یافت و در حال حاضر به لبنان نیز سرایت کرده و خصومت عربستان و ایران در مصر وارد مرحله جدیدی شد.
کارشناس صهیونیست افزود: مصری ها به دستورعربستان، پخش شبکه المنارِ حزب الله را که مخاطبان بسیاری در کشورهای عربی دارد؛ از ماهواره نایل ست قطع کردند.
عربستان پخش شبکه المنار را از سه ماه پیش از ماهواره عربست قطع کرد.
در نتیجه این اقدامات، پخش برنامه های المنار برای مدتی قطع شد، اما به کمک یک ماهواره روس مجددا ادامه یافت.
تحلیلگر اسرائیلی این اقدام ماهواره روسی را "اوج همکاری روسیه با محور مقاومت" دانست و افزود: پس از شروع مجدد پخش المنار، این شبکه به شدت اقدام عربستان و مصر برای حذف المنار از ماهواره نایلست را نکوهش کرده و این اقدام را در راستای خدمت به منافع اسرائیل برشمرده است.
یعری افزود: سیسی به شدت گرفتار بدهی های مصر شده و به کمک های مالی عربستان نیازمند است. رئیس جمهور مصر امیدوار است با هدیه ای همچون "قطع شبکه المنار" از ماهواره نایلست، کمکهای میلیاردی که عربستان از لبنان دریغ کرده، به مصر منتقل کند.

 7- 111

پربیننده ترین خبرها