ناگفته‌هایی درباره مغز متفکر داعش!

ناگفته‌هایی درباره مغز متفکر داعش!
شنبه 28 فروردين 1395 - 20:37

العالم - سایت خبری " دیلی بیست" با انتشار گزارشی، اطلاعات جدیدی درباره مغز متفکر گروهک تروریستی داعش منتشر کرد و نوشت: تعدد اسامی و عناوینی که برای این فرد به کار برده می شد، در مقطعی باعث شده بود که دو شخصیت درباره وی تصور شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع آمریکا، (پنتاگون)، این سرکرده داعش را "حجی امام" می نامید و ابوعلی الانباری، ابوعلا العفری و الحجی ایمان از جمله نام های سازمانی وی است و همین امر، سرویس اطلاعات آمریکا و دستگاه اطلاعات عراق را متحیر کرده بود، به گونه ای که تصور می کردند این اسامی مربوط به دو تن از سرکرده های داعش است.

بر اساس این گزارش، حتی دانشنامه اینترنتی "ویکیپدیا" نیز از این عضو داعش، دو بیوگرافی و دو عکس متفاوت ارائه کرده که متناسب با شخصیت مبهم و مهم داعش به نام عبدالرحمن مصطفی شاخیلار القادولی بود که در آستانه انتخاب شدن به عنوان نفر دوم داعش بعداز ابوبکر البغدادی، قرار داشت.

این گزارش می افزاید: ارتش آمریکا پیشتر اعلام کرد، القادولی که بر عملیات جاسوسی داعش نظارت داشت، 25 مارس گذشته در حمله هوایی در دیرالزور سوریه، کشته شد؛ این درحالی بود که پیشتر خبر کشته شدن وی، چهار بار از سوی عراقی ها و دو بار از سوی آمریکایی ها اعلام شده بود، اما این بار به نظر می رسد که خبر کشته شدنش صحت داشته باشد، زیرا شماری از هواداران داعش در شبکه های اجتماعی خبر مرگ او را اعلام و جزئیات بیشتری درباره او منتشر کردند.

دیلی بیست می نویسد: زندگینامه القادولی غرق در شایعه، خرافه و اطلاعات فریبنده و نادرست است، بویژه این که، سازمان تروریستی القاعده منبع اصلی بسیاری از اطلاعات منتشر شده درباره وی است. 

به نوشته دیلی بیست، در گذشته تصور می شد که القادولی، افسر سابق رژیم صدام است اما اندکی بعد مشخص شد که وی استاد فیزیک بوده و از دهه هشتاد به فعالیت مسلحانه رو آورده بود؛ وی به عنوان مبلغ شروع به کار کرده بود و بعد به یک فعال در تبعید، تبدیل شد.

وی اواخر دهه نود بر اثر فشار رژیم صدام، عراق را ترک و راهی افغانستان شده بود و سال 2000 به سلیمانیه در شمال شرق عراق رفت تا به گروه موسوم به انصار الاسلام بپیوندد. القادولی، میشل عفلق بنیانگذار حزب بعث را به فراماسونری متهم می کرد.

 براساس این گزارش، الانباری سال 2003 گروهی موسوم به "گردان های جهادی" را در تلعفر برای مقابله با نیروهای آمریکایی تشکیل داد و سال 2004 به القاعده پیوست و عنوان قاضی شرع و مبلغ به او داده شد و تا ماه گذشته که کشته شد، مناصب متعدد دیگری به عهده گرفت.

دیلی بیست در ادامه خاطرنشان می کند که اطلاعات دقیقی درباره زادگاه وی وجود ندارد و برخی می گویند از اهالی تلعفر است و برخی دیگر القادولی را اهل شهر الحضر در جنوب استان نینوا می دانند. 
آنچه درباره آن اتفاق نظر وجود دارد این است که القادولی از ایزدی ها متنفر بود و آنها را کافر می دانست  و سُنی هایی را که با غیرمسلمانان متحد می شوند یا در دستگاه های کشورهای دموکراتیک فعالیت می کنند، کافر می دانست و تاثیر اندیشه و فکر او در شکل گیری ایده داعش و نیز نگاه او به دنیای خارج، تاثیرگذارتر از فکر ابوبکر بغدادی بود.

به نوشته این سایت خبری، با توجه به مشارکت ایزدی ها در پارلمان عراق، اهل سنت نباید در این پارلمان مشارکت داشته باشند. 
وی همچنین مخالف قانون اساسی عراق بود، زیرا این قانون به مسلمانان اجازه نمی دهد که معابد ایزدی ها را ویران کنند؛ وی حتی خشم خود را نسبت به سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق پنهان نکرده و می گوید: آیا می دانید الجبوری برای بازگرداندن ایزدی ها به روستاهایشان تلاش می کند؟ و اگر بتواند به ایزدی ها کمک خواهد کرد تا معابد خود را بازسازی کنند؟

بر اساس این گزارش، القادولی از اخوان المسلمین مصر نیز نفرت داشت زیرا داعش عقیده دارد که موافقت اخوان المسلمین با اصول دموکراسی، دلیل ارتداد آن است. 
دیلی بیست نوشت: آخرین شماره مجله گروهک داعش "دابق"، القادولی را با هیچ یک از اسامی ذکر شده درباره وی، خطاب قرار نداده است و هیچ  اشاره ای به کشته شدن وی نیز نکرده است. 

بر اساس این گزارش، برخی منابع معتقدند که کشته شدن القادولی، حجی بکر، السویداوی و البیلاوی بدین معناست که داعش، چهار سرکرده مهم و اصلی خود را از دست داده است و از این دسته سرکرده های داعش تنها البغدادی باقی مانده است که وی نیز دوران نقاهت بعد از مجروح شدن در حمله هوایی آمریکای ها را پشت سر می گذارد.

7- 213- 201

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها