احداث مسکن خانوادگی در زندان‌های عربستان+ویدئو

شنبه 28 فروردين 1395 - 23:21

العالم - عربستان که پرونده‌ای سنگین در قضیه حقوق بشر دارد، برای تظاهر به رعایت حقوق زندانیان، یک واحد مسکونی در زندان جده برای سکونت زندانیان متأهل احداث کرده است!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه عکاظ چاپ عربستان امروز (شنبه) نوشت: اولین مسکن خانوادگی در زندان "بریمان" شهر جده احداث شده که دارای خدمات و امکانات هتل آپارتمان است و زنان اداره این مسکن را به عهده دارند.
عکاظ افزود: پس از این مسکن های خانوادگی در زندان های عربستان احداث و زندانبان های زن مسئولیت اداره این مسکن ها را به عهده خواهند گرفت.
مسکن خانوادگی زندان بریمان دارای سالن بازی کودکان، اثاث کامل از جمله تلویزیون، یخچال، آشپزخانه کوچک و سرویس بهداشتی است.
به اعتقاد کارشناسان، این اقدام آل سعود اقدامی تبلیغاتی می باشد، چراکه بسیاری از انجمن ها و سازمان های حقوقی جهان از نظام حاکم آل سعود به علت بدرفتاری با زندانیان خصوصاً زندانیان زن انتقاد می کنند و مردم عربستان نیز در اعتراض به نقض حقوق زندانیان و لزوم آزادی همه زندانیان سیاسی و حقوقی تاکنون بارها در القصیم، ریاض، قطیف و دیگر مناطق این کشور تظاهرات کرده اند ولی عوامل آل سعود به سرکوب تظاهرات کنندگان پرداخته اند. 
در همین حال یک کلیپ با موضوع بدرفتاری با شهروندان عربستانی از جمله کارگران خارجی در زندان های عربستان، چند روز پیش در یوتیوب منتشر شد که واکنش های زیادی به همراه داشت.
قوای مجریه، مقننه و قضائیه به معنای واقعی در عربستان وجود ندارد و تفکیک قوا در این کشور مفهومی ندارد و همه امور مملکت در دست پادشاه و شاهزادگان است.
بیش از 7 هزار شاهزاده در عربستان ثروت های ملی را قبضه و مردم را از حقوق خود محروم کرده اند. 

7- 214 - 201
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها