عضو ارشد حزب الله:

"دشمنی عربستان اکنون علنی شده است"

يکشنبه 29 فروردين 1395 - 09:32

رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان تاکید کرد که دشمنی عربستان سعودی علیه مقاومت و حزب الله از زمان شکل گیری آن در لبنان وجود داشته و اکنون این دشمنی علنی شده است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، سید ابراهیم امین السید گفت: اعلام جنگ عربستان سعودی علیه حزب الله مسئله جدیدی نیست بلکه از زمانی شکل گیری مقاومت آغاز شده، اما با آرامی و پنهانی انجام می شد، ولی امروز علنی شده است.
وی در مراسم هفتم شهادت مجاهد محمد محمود عوده در روستای «الخضر» در منطقه بقاع برگزار شد، تاکید کرد این رژیم ها بر اساس این دیدگاه عمل می کنند که ملتهای عربی و اسلامی، فاسد، درگیر، غیر مسؤول باشند و هیچ مسئله و قضیه ای نداشته باشند. زیرا نمی توانند با ملتی قدرتمند و اهل مقاومت کنار بیایند.
ابراهیم امین اسید تصریح کرد: نقشه و طرح کنونی عربستان تحقق بخشیدن به آن چیزی است که «اسرائیل» در سطح سیاسی و رسانه ای از آن ناتوان بود و برای اتهام تروریست زدن به حزب الله تلاش کرد. آخرین نمایشنامه ای که در این خصوص اجرا شد در نشست کشورهای همکاری اسلامی بود که برای تدوین طرحی عربی و اسلامی تلاش کردند تا آن را به شورای امنیت ارائه دهند و در آن حزب الله سازمانی تروریستی شناخته شود.
وی درباره علت این حملات سعودی اظهار داشت: این حملات به این علت است که ما در حزب الله توانستیم طرح سیاسی آنها را در سوریه ناکام بگذاریم و مهره ها و ابزار دست آنها را در مرزهای خودمان و در سوریه شکست دهیم.
این مقام حزب الله تاکید کرد: تروریستی به نام عربستان سعودی وجود دارد که جنگ و خصومت علیه حزب الله، مقاومت و همه جنبش های مقاومت در سرزمین های عربی در پیش گرفته است . عربستان پس از آنکه همه ابزارها و توان خود را برای تحقق اهداف خود به کار گرفت و حتی از آمریکا و غرب خواست مانند لیبی وارد مداخله در سوریه شوند، اکنون از حل و فصل سیاسی در آن سخن می گوید.
وی این پرسش را مطرح کرد که اگر طرح براندازی سوریه موفق شود، سرنوشت ترکیه، عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس چه خواهد شد؟

پربیننده ترین خبرها