کمک 150 میلیون یورویی فرانسه به لبنان

کمک 150 میلیون یورویی فرانسه به لبنان
يکشنبه 29 فروردين 1395 - 11:18

رئیس جمهوری فرانسه از کمک 150 میلیون یورویی کشورش به لبنان، در برابر موج آوارگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از السفیر، فرانسوا اولاند در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با « تمام سلام» نخست وزیر لبنان با اشاره به همبستگی فرانسه با لبنان در میزبانی از آوارگان و پناهجویان اعلام کرد: برای رویارویی با بحران آوارگان، فرانسه به لبنان یکصد و پنجاه میلیون یورو کمک می کند به طوری که پنجاه ملیون یوروامسال و یک صد میلیون یورو دیگر در سه سال آینده پرداخت می شود.
وی گفت: فرانسه به امنیت لبنان نسبت به مناطق دیگر جهان اهمتام ویژه دارد، زیرا امنیت لبنان و خاورمیانه، امنیت و صلح برای فرانسه و همه جهان است و به همین دلیل برای ارائه کمک‌های فوری به منظور تقویت قدرت نظامی لبنان به ویژه برای مبارزه با تروریسم و هرگونه تهدید دیگر اقدام می کنیم.
نخست وزیر لبنان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: از سفر رئیس جمهور اولاند به لبنان که در چارچوب روابط دوستانه عمیق صورت می گیرد استقبال می‌کنیم.
وی افزود: درباره موضوع آوارگان سوری و پیامدهای آن و همچنین اقداماتی که فرانسه به صورت مستقیم می تواند در این خصوص انجام دهد و کمک های  محافل بین المللی به لبنان برای تحمل سختی ها و رنج های میزبانی از این آوارگان و همچنین تلاش های دیپلماتیک و سیاسی برای حل سیاسی بحران سوریه گفتگو کردیم.
اولاند نیز در ادامه گفت افزود: مسئله حمایت از لبنان در رویارویی با بحران آوارگان و همبستگی با بیروت مطرح است. لبنان با شجاعت زیاد در برابر این موج آوارگان آمده از سوریه مواجه شد و با شرایط مالی کنونی، تمام تلاش خود را برای استقبال از آنها به کار گرفت. تصمیم گرفتیم که فرانسه باید در کنار شما باشد و کمک پنجاه میلیون یورویی از ابتدای امسال به شما ارائه کند و صد میلیون یورو نیز ظرف سه سال آینده بدهد.

پربیننده ترین خبرها