پرداخت مادام العمر هزینه پناه جویان سوری در آلمان!

پرداخت مادام العمر هزینه پناه جویان سوری در آلمان!
يکشنبه 29 فروردين 1395 - 14:12

برخی شهروندان و نهادهای غیردولتی آلمانی در صدد تامین هزینه‌های سفر و تامین مادام العمر هزینه زندگی پناهجویان سوری هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از نشریه هافینگتون پست عربی، برخی شهروندان آلمانی با سپرده تعهد به مسؤولان این کشور برای برعهده گرفته هزینه پناهجویان سوری، درصدد تامین هزینه سفر و هزینه مادام العمر آنها به منظور پناهنده شدن قانونی هستند تا از خطرات عبور از دریا برای رسیدن به اروپا با قایق های فرسوده مصون باشند؛ هرچند که این شهروندان آلمانی می دانند که در صورت عمل به تعهد خود ، با ریسک مالی مواجه خواهند بود.

برخی ایالتهای آلمان از سال گذشته آمادگی خود را اعلام کردند که اگر خویشاوندان پناهجویان سوری مقیم آلمان می توانند هزینه بستگان پناهجوی خود را بپردازند، در این زمینه اعلام آمادگی کنند. اما باید توان مالی خود در پرداخت هزینه و اسکان بستگان پناهجوی خود را ثابت کنند.

اما شمار زیادی از سوریهای مقیم آلمان که کار می کنند اما پول کافی برای تامین نیاز مالی اعضای خانواده خود در آلمان را به خوبی نمی توانند تامین کنند، قادر به سپردن چنین تعهدی نیستند.

برخی شهروندان آلمانی مقیم هامبورگ و برلین با شنیدن اخبار غرق شدن سوریها در دریا، درگیری ها و تصاویر قربانیان سوری، درصدد کمک به سوری هایی برآمدند که از پرداخت ضمانت به مسؤولان ناتوان هستند.

"توماس دریر" یکی از پزشکان  آلمانی در پاسخ به درخواست کمک یک سوری اهل دمشق تصمیم گرفت تا وی را قانونی و با ویزا و و بلیط هواپیما عادی به شهر هامبورگ بیاورد.

این پزشک آلمانی به مسؤولان تعهد داد که هزینه وی را برای مدت نامعلومی برعهده بگیرد که البته دربرندارنده ریسک مالی است که شاید به تنهایی از پس آن برنیاید. لذا در سایه این وضعیت کلیسا به کمک این پزشک آمده است.

دریر که درصدد نجات زندگی مردم است، در گفت وگویی رادیویی در مرکز آلمان، از اقدام دولت ابراز خشم کرد و در اشاره به پناهجویان سوری که در قالب مهاجرت غیرقانونی در دریا غرق می شوند، گفت: مردم به دلیل نداشتن اسناد لازم، جان خود را از دست می دهند.

دریر تأکید کرد: این مساله شبیه به این است که در میان گروهی زخمی باشی و سپس سوال کنی که کدامیک از آنها بیمه هست و سپس به درمان کسی که بیمه دارد بپردازی و دیگران را به حال خود رها کنی.

"مارتین کوینه " که صاحب یک آژانس تبلیغاتی و اطلاع رسانی در برلین پایتخت آلمان است، در صدد آوردن قانونی شهروندان سوری است.

کیونه گفت: این مساله برای پناهندگان مساله مرگ و زندگی است اما برای مردم آلمان فقط گذشتن از برخی جنبه های رفاهی است و شاید در بدترین حالت هم، گذشتن از بخش بیشتری از خدمات رفاهی خود باشد.

این شهروند آلمانی  در مارس 2015 طرح " "Flüchtlingspaten Syrien"، را با مشارکت وکلا، تاجران و برخی کارمندان پایه ریزی کرد تا شیوه ای انسانی برای رسیدن پناهجویان به آلمان به ویژه سالخوردگان، کودکان و بیماران باشد.

دست اندرکاران این طرح در سال اول فعالیت خود توانستند، هزینه 100 نفر از خانواده های مختلف سوری و نجات آنان را تامین کنند.

دولت های محلی ایالت های آلمان براساس این طرح، افراد متعهد به تامین هزینه هر یک از پناهجویان سوری را از پرداخت هزینه های بیمه درمانی و نگهداری از سالخوردگان مستثنی می کنند.

داوطلبان باید هزینه پناهجویان سوری را که متعهد به پرداخت هزینه آنها شده اند، پرداخت کنند؛ حتی اگر این سوریها حق پناهندگی در آلمان بگیرند. ممکن است مدت حضور در آلمان برای دریافت حق پناهندگی بزودی به 5 سال کاهش یابد.

مسؤولان طرح یاد شده در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک گزینه پرداخت داوطلبانه 10 یورو ماهیانه را برای حمایت از افرادی که متعهد به پرداخت هزینه پناهجویان شده اند، پیشنهاد داده اند.

این صفحه تصاویری از افرادی را منتشر کرده است که متعهد به پرداخت هزینه پناهجویان شده اند. این تصاویر خارج شدن آنها از اداره های اتباع خارجی در آلمان را همراه با تصاویری پناهجویان سوری که وارد برلین شده اند، نشان می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها