آمار تکان دهندهِ خشونت علیه کودکان اسیر فلسطینی

آمار تکان دهندهِ خشونت علیه کودکان اسیر فلسطینی
يکشنبه 29 فروردين 1395 - 15:07

یک سازمان مدافع حقوق کودکان فلسطینی از آمار تکان دهنده برخورد خشونت آمیز زندانبانان رژیم صهیونیستی با کودکان اسیر فلسطینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موسسه حرکت جهانی دفاع از حقوق کودکان فلسطین در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: 76 درصد از کودکان اسیر فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی در معرض خشونتهای فیزیکی قرار دارند.

این موسسه تاکید کرد: قضات دادگاههای نظامی رژیم صهیونیستی معتقد نیستند که اعتراف از کودکان اسیر با زور و اجبار یا شکنجه گرفته می شود؛ حتی همان اعتراف هایی که به زبان عبری نوشته شده و زندانیان فلسطینی با آن آشنا نیستند و فقط وادار می شوند تا زیر آن را امضا کنند.

موسسه حرکت جهانی دفاع از حقوق کودکان فلسطین در گزارش خود همزمان با روز اسیر فلسطینی با عنوان " اینگونه با کودکان برخورد نمی شود" آورده است: دادستانهای نظامی برای محکوم کردن کودکان فقط به این اعترافات تکیه می کنند.

این موسسه افزود: 144 کودک از مجموع 429 کودک فلسطینی زندانی (یعنی 33.6 درصد) عنوان کردند که بازجو، برگه هایی به زبان عبری به آنان داده و آنان را مجبور کرده است تا این برگه ها را امضا کنند؛ درحالی که بازجویی معمولا به زبان عربی صورت می گیرد.

نتایج این گزارش حاکی است: 324 کودک از مجموع 429 کودک فلسطینی زندانی (یعنی 75.5 درصد) که در سالهای 2012 تا 2015 میلادی بازداشت شدند، در معرض خشونت فیزیکی قرار گرفتند که معمولا شامل هول دادن، سیلی زدن، مشت و لگد زدن و ضرب و جرح با کلاه خود یا قنداق تفنگ بوده است.

این موسسه افزود: 179 کودک از مجموع 429 کودک اسیر فلسطینی (یعنی 41.7 درصد) توسط نیروهای اشغالگر نیمه شب در منازلشان بازداشت شدند و 378 کودک از مجموع 429 کودک اسیر فلسطینی (یعنی 88.1 درصد) بدون اینکه درباره دلیل بازداشت و یا مکان بازداشت، به خانواده هایشان اطلاع رسانی شود، بازداشت شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در بخش دیگری این گزارش آمده است: در بازجویی 416 کودک از مجموع 429 کودک اسیر فلسطینی (یعنی 97 درصد) هیچ یک از والدین آنان در هنگام بازجویی حضور نداشته اند و مشاوره حقوقی نیز نگرفته است. در 84 درصد از موارد بازداشت کودکان فلسطینی نیز پلیس رژیم صهیونیستی حقوق قانونی آنان را به درستی توضیح نداده است.

این گزارش حاکی است: بازجوهای رژیم صهیونیستی برای گرفتن اعتراف به توهین و تهدید کودکان اسیر و حبس انفرادی آنان اقدام کرده اند.
217-6

پربیننده ترین خبرها