تصاویر؛ عکس اسد بر ساعت مچی دیپلمات سوری

تصاویر؛ عکس اسد بر ساعت مچی دیپلمات سوری
يکشنبه 29 فروردين 1395 - 16:50

ساعت مچی معاون وزیر خارجه سوریه، توجه جهانیان را به خود جلب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه به تازگی در مصاحبه ای که با خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام داد، ساعتی نقره‌ای رنگ به دست بسته بود که تصویر بشار اسد روی آن خودنمایی می کرد.
این مصاحبه روز جمعه منتشر شد و حاشیه‌های آن بیش از متن مصاحبه جلب توجه می کرد، به طوری که جنجال زیادی در شبکه های اجتماعی برپا کرد؛ در حالی که مقداد این ساعت را از حدود ده ماه پیش به دست می بندد.
در همین حال اينديپندنت در تازه ترين گزارش كوتاه خود، ساعت مذاكره كننده ارشد دولت سوريه را سوژه كرد و در اين خصوص نوشت: معاون وزير امور خارجه سوريه فيصل مقداد كه يكي از كاركشته ترين ديپلمات هاي سوري است و در رسانه هاي خارجي معمولا به عنوان "صداي دولت سوريه" ظاهر مي شود، مردي است كه "قلبش را روي مچش قرار داده است". وي در مصاحبه اخير با آسوشيتدپرس ساعت نقره اي بر دست داشت كه داخل صفحه آن عكسي از بشار اسد حك شده بود.
اين عكس توجه عكاس آسوشيتدپرس را هم به خود جلب كرد و به همين دليل وي چند تصوير از نماي نزديك از ساعت مقداد گرفته است. عكسي كه از اين ساعت در فضاي مجازي منتشر شد منجر به بحث هاي طولاني در فضاهاي مجازي به خصوص توييتر شد.
برخي خبرنگاران در اين بحث ها گفتند كه مقداد از چندماه پيش اين ساعت با تصوير بشار اسد را در دست دارد. عده ای هم به دنبال اين رفتند كه آيا خريد اينترنتي اين ساعت ها ممكن است يا خير؟
اينديپندنت در ادامه نوشت: بشار اسد تنها رهبري نيست كه عكس وي روي صفحه ساعت ها حك شده است. در امريكا نيز ساعت هايي با تصوير باراك اوباما، رييس جمهور اين كشور به فروش مي رسد. ساعت هايي با تصاوير دونالد ترامپ، نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري امريكا هم به شكل آنلاين در امريكا به فروش مي رسد. البته به نظر مي رسد كه معمولاتصاوير رهبران قدرتمند و كاريزماتيك روي ساعت ها حك مي شود و شايد به ندرت بتوان ساعتي پيدا كرد كه مثلاعكس فرانسوا اولاند رييس جمهور فرانسه روي آن حك شده باشد... در سوريه عكس هاي بشار اسد در برخي شهرها روي در و ديوار مغازه ها و بعضا شيشه ماشين مردم نيز چسبانده شده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها