عضو ارشد مخالفان سوری خارج نشین استعفا کرد

عضو ارشد مخالفان سوری خارج نشین استعفا کرد
يکشنبه 29 فروردين 1395 - 19:43

منذر خدام عضو دفتر اجرایی و سخنگوی ائتلاف مخالف "تشکل ملی هماهنگی گروه های خواهان تغییرات دموکراتیک" سوریه همزمان با سومین دور مذاکرات ژنو استعفاء کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خدام در مصاحبه با روزنامه الوطن چاپ سوریه گفت: یک هفته پیش از عضویت در تشکّل ملی هماهنگی گروه های خواهان تغییرات دموکراتیک انصراف دادم ولی این مساله را رسانه ای نکردم تا باعث سوء استفاده و بهره برداری دیگران نشود.
خدام علل استعفای خود را موضوعات متعدد خواند و افزود: من از نتایج نشست ریاض (نشست مخالفان سوری خارج نشین در پایتخت عربستان) راضی نبودم، عملکرد همکاران حزبی ام در این نشست خوب نبود و نقش پررنگی در هیأت مذاکره کننده مخالفان سوری نداشتند و عملکرد شورای عالی مذاکرات مخالفان سوری نیز رضایت بخش نبود.
تشکّل ملی هماهنگی گروه های خواهان تغییرات دموکراتیک 3 نماینده در هیأت مذاکره کننده ائتلاف ریاض (ائتلاف مخالفان سوری وابسته به نظام سعودی) دارد و حسن عبدالعظیم هماهنگ کننده کل این تشکّل در طول دور دوم مذاکرات صلح سوریه، در ژنو بود و هم اکنون نیز در همین شهر سوئیسی برای مشارکت در دور سوم مذاکرات به سر می برد. 
منذر خدام چندی پیش از هیأت مذاکره کننده ائتلاف ریاض خواسته بود که از درخواست " کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از قدرت " فوراً دست بکشد و به جای این خواسته، با بشار اسد در انتخاباتی سالم و تحت نظارت بین المللی رقابت کند.
خدام آن زمان در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشته بود که برای اولین بار وزارت امورخارجه آمریکا مبارزه ارتش سوریه با داعش و جبهه النصره را باارزش خواند و جبهه النصره و متحدانش را عامل نقض آتش بس در مناطق حومۀ حلب و ادلب دانست.
خدام خطاب به مخالفان سوری خارج نشین نوشت: تلاش ها در دور آتی مذاکرات باید معطوف به مسائل تشکیل دولت انتقالی (موقت)، اختیارات این دولت و تدوین قانون اساسی شود و شما احتمالاً در بررسی این مسائل پیشرفتی به دست خواهید آورد ولی اگر بر لزوم کناره گیری بشار اسد از قدرت تأکید و اصرار کنید، چیزی به دست نخواهید آورد. 

7- 214 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها