واکنش سیسی به اعتراضات درباره واگذاری جزایر

واکنش سیسی به اعتراضات درباره واگذاری جزایر
يکشنبه 29 فروردين 1395 - 22:58

با وجود تظاهرات مردمی گسترده در مصر در اعتراض به واگذاری جزیره های تیران و صنافیر به عربستان، پس از امضای توافقنامه ترسیم مرزهای آبی بین دو کشور، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر از اقدام دولتش در این خصوص دفاع کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه المرصد، سیسی در بازدید از پروژه ارتفاعات "الجلاله البحریه" گفت: دو جزیره تیران و صنافیر در طرف مقابل سواحل ما قرار گرفته اند و لذا متعلق به ما نیستند، آنجا سرزمین ما نیست. سرزمین ما اینجاست و ما باید اینجا را آباد کنیم و از آن حفاظت کنیم(!)

وی با اشاره به اینکه "در شرایط کنونی فقط جوانان پرنشاط و فعال و پاک و معصوم مصر به درد ما می خورند" خواستار تربیت خوب و شایسته جوانان مصری برای رو به رو شدن با آینده شد.

گفتنی است هزاران تن از مردم مصر، از جمله حامیان اخوان المسلمین و جنبش جوانان 6 آوریل، روز جمعه، با برگزاری تظاهرات در برخی مناطق این کشور، با عنوان "سرزمین ما آبروی ماست"، به "واگذاری" جزیره های تیران و صنافیر به عربستان سعودی، اعتراض کردند.

 تصمیم اخیر دولت مصر درباره واگذاری این دو جزیره به عربستان، جنجال گسترده ای در این کشور به دنبال داشته و محافل سیاسی و رسانه ای مصری از دولت خواسته اند تا با ارائۀ اسناد موثق اثبات کنند که این دو جزیره متعلق به عربستان سعودی هستند.

7- 208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها