تبریک سران عرب به نتانیاهو عجیب نیست

تبریک سران عرب به نتانیاهو عجیب نیست
دوشنبه 30 فروردين 1395 - 11:30

روزنامه نگار و نویسنده سرشناس عرب، با اشاره به ادعای جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص باقی ماندن جولان اشغالی تحت حاکمیت این رژیم تا ابد، تأکید کرد که تعجب نمی‌کند اگر برخی سران عرب برای این مسأله به نتانیاهو تبریک گفته باشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالباری عطوان" در روزنامه اینترنتی "رأی الیوم" نوشت:
جلسه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی و اعلام حاکمیت همیشگی این رژیم بر جولان غافلگیر کننده نبود، بلکه موضوع غافلگیر کننده برای ما این بود که رسانه‌ها و دولتهای عربی به جز چند مورد نادر هیچ واکنشی از خود نشان ندادند. گویا جولان فقط متعلق به بشار اسد رئیس جمهور سوریه و این کشور است و نه نیم میلیارد شهروند عرب از جمله 25 میلیون سوری.
نتانیاهو گستاخی و توهین به اعراب و مسلمانان و سوری‌ها را به حدی رساند که حضور سوریه در جولان را "اشغال مستمر 19 ساله" توصیف کرد، و مدعی شد که رژیم اسرائیل این منطقه را به بهشت سبز و منطقه‌ای برای توسعه و سازندگی تبدیل کرده است... نمی‌دانیم که آیا برخی سران عرب با او (نتانیاهو) تماس گرفته و به خاطر این اقدامات و اظهاراتش به او تبریک گفته‌اند یا خیر.. چرا که وی اکنون همپیمان آنها و یکی از اعضای اصیل آنها در ائتلاف جدیدشان است؛ البته تعجب نمی‌کنیم اگر چنین کاری انجام داده باشند.
سوریه تحت عناوین مختلف به ویژه "فدرالسیم" با خطر تجزیه مواجه است، و هدف از این کار پایان دادن به نقش این کشور به عنوان یک قدرت منطقه‌ای در مقابل اشغالگران اسرائیلی است. همچنین می‌دانیم که بعضی از افراد به اصطلاح مخالف سوریه رژیم اشغالگر را دوست و همپیمان خود می‌دانند و بعضی از آنان وعده داده‌ که در صورت مداخله اسرائیل به نفع آنان جهت براندازی نظام سوریه، جولان را به این رژیم هدیه کنند.
اما سوریه در پایان کار سوریه باقی خواهد ماند و دوباره سلامتی خود را باز خواهد یافت و روی پای خود خواهد ایستاد و نقش پیشروی خود را از سرخواهد گرفت. سوریه طی بیش از 8 هزار سال متجاوزان بسیاری را شکست داد.
نتانیاهو میگوید که جولان تا ابد تحت حاکمیت اسرائیل باقی می‌ماند، ولی منظور او از ابد چیست و چقدر طول می‌کشد؟ ده سال؟ 30 سال؟ صد سال؟ ... آیا او فکر می‌کند حکامی که از مرزهای مناطق تحت اشغال او حمایت می‌کنند و از زمین و ناموس خود کوتاه می‌آیند مانند حضرت آدم علیه السلام هزاران سال عمر می‌کنند؟
آیا حق نداریم که از او بپرسیم، سرنوشت امپراطوری‌های رم، انگلیس، فرانسه و شوروی چه شد؟ آیا آنان تا ابد پابرجا ماندند؟
بیش از 3 هزار کلاهک هسته‌ای مانع فروپاشی شوروی نشد، قدرت هسته‌ای رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی هم مانع سقوط آن نشد، حمله بیش از 200 هزار نظامی آمریکایی به عراق هم بیش از 8 سال طول نکشید ... آیا نتانیاهو از آمریکا، روسیه، انگلیس و فرانسه قدرتمندتر است؟
موضوع فقط جولان و اشغال این منطقه نیست، بلکه بازستاندن کل فلسطین برای صاحبان آن با هر عقیده و دین، و تأسیس کشور همزیستی و برابری و تسامح به دور از همه اقدامات نژادپرستانه‌ای است که اکنون بدترین وجه آن را شاهد هستیم.
آیا نتانیاهو نگفته بود که تا ابد در جنوب لبنان باقی خواهد ماند؟ آیا ارییل شارون نگفته بود که غزه بخشی از اسرائیل است و از آن خارج نخواهد شد؟ آیا موشه دایان در سال 1967 طی چند روز اشغال سینا شهرک یامیت را ایجاد نکرد؟
همان کسانی که اشغالگران اسرائیلی را در جنوب لبنان و غزه به ذلت و خواری کشاندند، و مقبره تانکهای پیشرفته مرکاوا را به وجود آوردند و اسطوره آن را نابود کردند، و 6 میلیون اسرائیلی را مجبور کردند -از ترس موشکهایی که از شمال و جنوب شلیک شد- به پناهگاه‌ها بروند، دوباره جولان و سرزمینهای عربی و اسلامی اشغال شده را بازپس خواهند گرفت..

پربیننده ترین خبرها