نامزد انتخابات آمریکا: عربستان حامی تروریسم است

نامزد انتخابات آمریکا: عربستان حامی تروریسم است
دوشنبه 30 فروردين 1395 - 14:07

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ابراز نگرانی از مواضع عربستان سعودی و خاندان حاکم بر آن، گفت موضوع فقط 11 سپتامبر نیست، بلکه حمایت از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی نیز مطرح است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "برنی ساندرز" نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه به شبکه سی ان ان گفت که از مدتها قبل در خصوص مواضع عربستان نگران بوده است.
ساندرز که عضو کنگره آمریکا است، در پاسخ به سؤالی درباره پیش نویس قانونی که اجازه می‌دهد از عربستان به دلیل ارتباط با حملات 11 سپتامبر شکایت شود، و همچنین تهدید عربستان مبنی بر فروش سرمایه‌هایش در آمریکا، اظهار داشت: قبل از تصمیم گیری درباره این موضوع نیازمند اطلاعات بیشتری هستم.
ساندرز افزود: همانطور که همیشه گفته‌ام، درباره نقش عربستان طی سالهای طولانی بسیار نگرانم. موضوع فقط مربوط به این نیست که بیشتر عاملان حملات 11 سپتامبر سعودی بودند، بلکه حمایتها از داعش و گروه‌های تروریستی دیگر نیز مطرح است.
ساندرز تأکید کرد: خاندان حاکم سعودی، خانواده‌ای بزرگ و متشکل از هزاران نفر است که صدها میلیارد دلار ثروت دارند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: از نقش کلی عربستان و همچنین نقش خاندان حاکم در این کشور در حمایت از وهابیت که شاخه‌ای افراطی است و تفکرات القاعده و داعش با آن مرتبط است، بسیار نگران هستم.

پربیننده ترین خبرها