آیا سعودیها بر دولت آمریکا سلطه و نفوذ دارند؟

آیا سعودیها بر دولت آمریکا سلطه و نفوذ دارند؟
دوشنبه 30 فروردين 1395 - 15:26

موسس کمیته «اتحاد خانواده های قربانیان و نجات یافتگان حوادث 11 سپتامبر به منظور اجرای عدالت ضد تروریسم» نفوذ و سلطه عربستان بر دولت آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تری استرادا این سخنان را در مصاحبه با شبکه سی ان ان درباره انتشار گزارش هایی در خصوص هشدار عربستان به آمریکا درباره وقایع حوادث 11 سپتامبر مطرح کرد.

عربستان هشدار داده است اگر پیش نویس قانونی در کنگره تصویب شود که به خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر و دیگر حملات تروریستی اجازه می دهد از دولت های خارجی شکایت کنند، میلیاردها دلار دارایی خود را در آمریکا می فروشد.

استرادا گفت: «من از آنچه در اینجا رخ می دهد شوکه هستم، منظورم این است که آیا سعودی ها واقعا این قدر نفوذ و سلطه بر دولت ما دارند؟ آیا تصمیمات در واشنگتن در کنترل آن ها است؟ آیا نمی توانیم به خاطر سعودی ها پیش نویس قانون را در کنگره خود تصویب کنیم؟ این باورکردنی نیست.»  

وی افزود: «بعد از گذشت مدت کوتاهی از به عهده گرفتن سمتش (باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا) به خانواده های قربانیان حوادث 11 سپتامبر وعده داد که اسناد 28 صفحه ای گزارش تحقیقات درباره 11 سپتامبر را منتشر خواهد کرد، گفته می شود در این اسناد به نقش دولت های خارجی در این طرح پرداخته شده است. وی زمانی که اسامه بن لادن کشته شد، وعده خود را درباره افشای 28 صفحه تکرار کرد».

استرادا با اشاره به «تهدیدهای» عربستان اظهار داشت: «از تهدید دیگری غیر از محروم کردن اقتصاد ما از میلیاردها دلار استفاده می کنند» که به این موضوع اشاره دارد که مسئولان آمریکایی فاش کردند که عربستان هشدار داده که ممکن است دارایی هایی را در آمریکا که میلیاردها دلار برآورد می شود، بفروشد.

وی افزود: آن ها اکنون بعد از کمک ما در جنگ ضد داعش، ما را تهدید می کنند. این خنده دار است، آن ها بیش از اینکه ما به آن ها نیاز داشته باشیم به ما نیاز دارند.

وی با درخواست از کاخ سفید گفت: « به وعده خود عمل و 28 صفحه را منتشر کنید. خانواده های قربانیان 11 سپتامبر حق دارند از محتویات گزارش با خبر شوند. ملت آمریکا نیز حق دارد». 

214 ـ 211-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها