جعفری: تروریست نشان‌دار، عضو هیأت ریاض است

جعفری: تروریست نشان‌دار، عضو هیأت ریاض است
دوشنبه 30 فروردين 1395 - 17:59

رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت سوریه در ژنو، اقدام مقامات رژيم اشغالگر در برگزاری جلسه كابينه اسرائيل در منطقه اشغال شده جولان را محكوم كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم،" بشار جعفری" نماينده دائم سوريه در سازمان ملل روز دوشنبه در سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در واکنش به اقدام نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برگزاری جلسه کابینه در جولان اشغالی با تحریک آمیز نامیدن این اقدام تاكيد كرد كه سوريه حق بازپس گیری جولان را با تمامی امكانات و ابزارهای قانونی دارد.

جعفري افزود هیات سوریه نشست مفیدی با دی میستورا داشت و ملاحظات ملی از اصلاحات و نقطه نظرات خود را درباره 12 مورد ارائه شده از سوی دی میستورا ارائه داد.
وي تصريح كرد سوريه حق دارد كه با همه امكانات و مصوباتي كه منشور سازمان ملل دراختيار اين كشور قرار داده است، جولان را از اشغال اسرائيل خارج سازد.

بشار جعفري با تاكيد برهمكاري و حمايت اسرائيل از گروه هاي تروريستي جبهه النصره و داعش درجولان، به اقدام مسئولان رژيم اشغالگر دربازداشت"صدقي المقت" فعال سوري اشاره كرد و گفت علت بازداشت وي تهيه اسنادي از همكاري اسرائيل با جبهه النصره و داعش درجولان بوده است.

بشار جعفري همچنين با اشاره به همزماني اقدامات تحريك آميز اسرائيل با اظهارات تحريك آميز هيات رياض در ژنو، گفت يكي از اعضاي گروه تروريستي "أحرار الشام" كه با القاعده و داعش در ارتباط است، عضو هيات رياض در ژنو است.

به گفته رئیس هیأت نمایندگی دولت سوريه در ژنو، كسي كه طبق مصوبات شوراي امنيت سازمان ملل تروريست تلقي مي شود، امروز جزء هيأت رياض در مذاكرات ژنو است.

وي در ادامه تاکید کرد: ما مذاكرات سازنده با دي مستورا داشتيم و طرح ملي سوريه را به او ارائه كرديم و در روز چهارشنبه آتي، نيز نشست ديگري با دي مستورا خواهيم داشت تا از نظرات مخالفان درباره طرح ملي سوريه مطلع شويم.
رژیم صهیونیستی از سال 1967 حدود 1200 کیلومتر مربع از بلندی‌های جولان را به اشغال خود درآورده است.

7- 215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها