پایان رؤیای داعش برای رسیدن به فرودگاه الضمیر+فیلم

دوشنبه 30 فروردين 1395 - 21:39

ریف دمشق، (العالم) ـ باوجود تلاش‌های مکرر داعش برای نزدیکی به محدوده فرودگاه الضمیر، حرکت و پرواز جنگنده‌های سوری در این فرودگاه در حومه شمالی دمشق متوقف نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرودگاه نظامی الضمیر در ریف دمشق از مهمترین و بزرگترین فرودگاه های نظامی سوریه به شمار می آید و از موقعیت جغرافیایی ممتازی برخوردار است به گونه ای که حلقه وصل میان صحرای سوریه و قلمون شرقی و اطراف غوطه شرقی است و پشتیبانی هوایی عملیات نظامی در مناطق متعددی را تامین می کند. خلبان های نیروی هوایی با مرکزیت این فرودگاه، در اغلب نقاط درگیری با عناصر مسلح داعش و جبهه النصره به انجام وظایف خود ادامه می دهند.

یکی از فرماندهان نظامی سوریه در فرودگاه الضمیر به شبکه خبری العالم گفت: وضعیت فرودگاه الضمیر امن است و کسی به آن نزدیک نشده است و یگان حراست فرودگاه می تواند در صورت وقوع تجاوزگری، به آن پاسخ دهد. برخی تجاوزهای نظامی دور از فرودگاه روی داد و ارتش توانست با آنها مقابله کند و تلاش تروریستها با شکست مواجه شد و ما می دانیم که عناصر مسلح آرزو دارند فقط به محدودۀ فرودگاه نزدیک شوند.

به گزارش خبرنگار العالم، در فرودگاه نظامی الضمیر نگهداری و تجهیز جنگنده ها به مهمات و موشکهای لازم ادامه دارد. حرکت هواپیماها متوقف نمی شود، زیرا فرودگاه از مهمترین و بزرگترین فرودگاه های نظامی سوریه است و پشتیبانی هوایی عملیات نظامی در حومه حلب و ادلب و رقه و دیرالزور را تامین می کند.

فرودگاه الضمیر به سبب موقعیت خود که در مرز صحرای سوریه و اطراف غوطه شرقی و قلمون شرقی واقع است، از موقعیت جغرافیایی مهمی برخوردار است و این موقعیت برتوانمندی آن برای اعمال کنترل می افزاید.

فرمانده نظامی سوریه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: عناصر مسلح حتی به محدوده فرودگاه نرسیدند و حملات آنها در فاصله 15 کیلومتری فرودگاه بود. عملیات جنگی ارتش سوریه در اطراف فرودگاه بر میزان امنیت در اطراف آن و نیز بر توانمندی نظامی آن افزود. خلبانان سوری دارای مهارتهای گسترده ای در پیگرد مواضع و استحکامات و تجمع های گروههای تروریستی هستند.

با تامین امنیت اطراف فرودگاه نظامی الضمیر و جاده بغداد توسط ارتش سوریه، رؤیای داعش برای آغاز جنگی جدید پس از شکستش در تدمر و القریتین پایان می یابد و ارتباط جغرافیایی مجدد میان قلمون شرقی و عمق صحرای سوریه را قطع می کند.

7- 210

پربیننده ترین خبرها