گزارش جدید آمریکایی درباره بحران مالی داعش

گزارش جدید آمریکایی درباره بحران مالی داعش
سه شنبه 31 فروردين 1395 - 13:42

یک مؤسسه تحقیقاتی در آمریکا از کاهش یک سومی درآمدهای داعش و همچنین جمعیت مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی و تکفیری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مؤسسه آی اچ اس (IHS) در گزارشی اعلام کرد : درآمدهای ماهانه داعش از 80 میلیون دلار در نیمه سال 2015 به 56 میلیون دلار در مارس 2016 کاهش یافته است .
تولیدات نفتی داعش نیز در مدت مذکور از 33 هزار بشکه به 21 هزار بشکه کاهش یافته است، زیرا بخشی از تأسیسات نفتی تحت تصرف این گروه در حملات هوایی ائتلاف آمریکا تخریب شد .
لودو ويكو كارلينو  کارشناس ارشد مؤسسه آی اچ اس اعلام کرد : داعش هنوز قدرتی در منطقه محسوب می شود ولی آمار کاهش درآمدهای نفتی آن، موضوع کمی نیست و باعث بروز مشکلاتی برای این گروه در مدیریت مناطق تحت تصرفش خواهد شد .
مساحت مناطق تحت تصرف داعش از نیمه سال 2014 تاکنون حدود 22 درصد کاهش یافته است و جمعیت این مناطق نیز از 9 میلیون نفر به 6 میلیون نفر رسیده است .
كولومب استراك یکی دیگر از کارشناسان ارشد این مؤسسه آمریکایی اعلام کرد : تعداد ساکنین و حجم فعالیت های تجاری مناطق تحت تصرف داعش کاهش یافته است و املاک و اراضی که این گروه غصب می کند نیز کاهش یافته است و مالیاتی هم که تجار به داعشی ها پرداخت می کنند ، کاهش یافته است.
استراک افزود : حدود 50 درصد از درآمدهای داعش از محل تحمیل مالیات ، غصب املاک و اراضی ، 43 درصد نیز از محل فروش غیرقانونی نفت و بقیه درآمدهایش از محل قاچاق مواد مخدر ، فروش برق و کمک های مالی تأمین می شود .
استراک خاطرنشان کرد: داعش کسانی را که مجرم شناخته است، به جای مجازات جریمه مالی می کند، که این امر بیانگر مواجه شدن این گروه با بحران مالی است . 
2124

پربیننده ترین خبرها