حمد بن جاسم: ایرانی ها برتر از عرب ها هستند

حمد بن جاسم: ایرانی ها برتر از عرب ها هستند
سه شنبه 31 فروردين 1395 - 16:54

العالم - نخست وزیر سابق قطر مذاکره کنندگان ایرانی را که دستاوردهای دیپلماتیک مهمی به نفع کشورشان در زمینه پرونده اتمی به دست آورند، ستود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از تارنمای اینترنتی "24" امارات، شیخ "حمد بن جاسم آل ثانی" این مطلب را در گفت و گو با روزنامه "فایننشال تایمز" بیان کرد.
وی گفت، باید به ذکاوت، صبر و برتری ایرانیان در مذاکره نسبت به اعراب اعتراف کنیم، برای درک این موضوع باید به سال های طولانی مذاکره شان در پرونده اتمی بنگریم، آیا یک کشورعرب وجود دارد که در این مدت طولانی قادر به مذاکره و گفت و گو باشد.

چه کسی به عرب ها برای پرونده سوریه چراغ سبز داد

شیخ حمد درباره پرونده سوریه گفت، قطر از ابتدا برای هدایت این پرونده چراغ سبز (از یک طرف که نامش را نگفت) دریافت کرد چون عربستان سعودی برای مدیریت آن پیش قدم نشد؛ اما پس از مدتی ریاض سیاستش را تغییر داد که البته این موضوع را به دوحه ابلاغ نکرد.  
وی با متهم کردن برخی طرف ها به ایجاد اختلاف میان ریاض و دوحه افزود، برای اولین بار این را می گویم که پس از ورود مان به پرونده سوریه در سال 2012 چراغ سبزدریافت کردیم، که پس از مدتی عربستان سیاستش در قبال سوریه را تغییر داد اما نگفت که باید به اصطلاح در صندلی پشتی بنشینیم، همین مساله در نهایت به رقابت ما با یکدیگر منتهی شد.  
وی درباره سخنان خصمانه "باراک اوباما" رییس جمهوری آمریکا درباره مواضع عربی در گفت و گو با مجله آمریکایی "آتلانتیک" گفت، اعراب باید از اوباما به خاطر صراحتش تشکر کنند، از نظر آمریکا ما اعراب هم پیمانانی نیستیم که بتوان به آنان تکیه کرد.   

206-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها