شیخ قبلان: ایران دژ دفاعی ملت های اسلامی است

شیخ قبلان: ایران دژ دفاعی ملت های اسلامی است
سه شنبه 31 فروردين 1395 - 18:00

العالم - نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان گفت : ایران ضامن مسلمانان و اعراب جهت رهایی از بحران ها بوده و ثابت کرده که دژ دفاعی ملت های اسلامی است، به همین دلیل باید از آن در برابر توطئه دشمنان امت اسلامی پاسداری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، شیخ "عبدالامیر قبلان" این مطلب را در جریان ملاقات هیات ایرانی به ریاست "صادق خرازی" مشاور معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهی "محمد فتحعلی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت بیان کرد.
قبلان در این دیدار که در آن درباره اوضاع لبنان و منطقه گفت وگو شد، افزود: توطئه های استعمار ایجاب می کند که مسلمانان نسبت به فتنه ها هوشیار بوده و برای حفظ وحدت امت اسلام و ثبات ملت های آن ید واحده باشند.
وی با تاکید بر نقش مثبت جمهوری اسلامی در جهان اسلام گفت: حفاظت از ایران، حفاظت از اسلام، ارزش ها و تعالیم آن و یاری مسائل بر حقی است که ایران پرچمدار آن می باشد که در راس آن یاری ملت فلسطین در جهاد و مبارزه اش علیه اشغالگران صهیونیستی قرار دارد.
خرازی نیز طی سخنانی در این دیدار گفت: امت عربی در مرحله فعلی در معرض توطئه های مشترک آمریکایی - صهیونیستی علیه حال و آینده منطقه، محنت ها و فشارهای زیاد آنان قرار دارد. 
وی افزود: انحراف فکری گروه های تروریستی افراطی تکفیری و توطئه های آمریکایی - صهیونیستی علیه جهان عربی و اسلامی، چالش اصلی مسلمانان در این مرحله است.
معاون پیشین وزیر خارجه تاکید کرد: همه ما باید در برابر این توطئه بایستیم، این اولین بار نیست که از توطئه های مشترک آمریکایی - صهیونیستی رنج می بریم، اما اطمینان داریم که با حکمت و اتحاد قادریم تمام این توطئه ها و فتنه ها را خنثی کنیم.   

206-201-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها