دیدار 2ساعته ظریف و کری پشت درهای بسته

دیدار 2ساعته ظریف و کری پشت درهای بسته
چهارشنبه 1 ارديبهشت 1395 - 08:23

وزرای خارجه ایران و آمریکا، پشت درهای بسته در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک ملاقات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این دیدار عصر سه شنبه (به وقت محلی) در مقر سازمان ملل متحد حدود 2 ساعت و 40 دقیقه طول کشید.

محمد جواد ظریف پس از این دیدار درپاسخ به این سوال خبرنگاران كه آیا دراین گفت وگوها موضوعاتی دیگری مطرح شد، گفت: تمركز این گفت وگوها عمدتا برموضوع برجام وشیوه درست اجرای آن بود تا درسایه آن طرفین این توافقنامه وبه ویژه مردم ایران به منافعی كه حق مسلم آنهاست دست پیدا كنند.
ظریف همچنین افزود كه روزجمعه نیزطرفین دردیدار دیگری به این گفت وگوها با هدف یافتن راه های اساسی برای اجرای كامل ومنصفانه برجام ادامه خواهند داد.
جان كری وزیرخارجه آمریكا نیز درپی این گفت وگوها به تكرار حرف های ظریف پرداخت و اضافه كرد كه درگفت وگوهای امروز نكات كلیدی مهمی مورد بحث قرارگرفت، كه هدف آن ها ایجاد زمینه ای درست برای اجرا كامل ومنصفانه مفاد این توافقنامه بود.
كری نیز به دیدار بعدی وزرای خارجه دو كشور كه قراراست روزجمعه برگزار شود اشاره كرد وگفت: امیدوار است طرفین دراین دیدار بتوانند به راهكارهای موثری برای اجرای منصفانه و دقیق برجام دست پیدا كنند.

وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه این هفته در راس هیئتی برای شرکت در مراسم امضای توافقنامه تغییرات آب و هوایی در سازمان ملل راهی نیویورک شد. سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی از اعضای تیم مذاکره کننده ظریف را در دیدار با جان کری همراهی کردند.  

211-8

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها