انصارالله با مذاکرات در کویت موافقت کرد

انصارالله با مذاکرات در کویت موافقت کرد
چهارشنبه 1 ارديبهشت 1395 - 10:25

جنبش انصارالله یمن پس از دریافت تعهداتی دال بر تثبیت آتش بس و توافق بر سر اولویتهای گفتگو، موافقت خود را با مشارکت در گفتگوهای صلح یمن که قرار است در کویت برگزار شود، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صالح صماد، رئیس دفتر سیاسی جنبش انصارالله، گفت: پس از آنکه فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن، اسماعیل ولد شیخ و تعدادی از سفرای کشورهای دیگر متعهد به تثبیت آتش بس به عنوان گام اساسی برای آغاز گفتگوهای مفید و ثمربخش شدند، این جنبش در گفتگوهای کویت شرکت می کند.
صماد تأکید کرد که هیئت ملی یمن، اتخاذ مواضع مناسب دربرابر هر یک از این تعهدات را به هر شکلی که باشد، حق خود می داند وی خاطرنشان کرد که این هیئت تحقق آرمانهای ملت یمن مبنی بر پایان دادن به رنج و مشکلاتشان و حفظ حاکمیت و استقلال کشورشان را بر خود واجب می داند.
این در حالی است که محمد عبد السلام، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله ادامه تجاوزات دشمن به یمن و حمله به شهروندان را به رغم تعهداتش و توافق بر سر آتش بس محکوم می کند.
عبدالسلام با اشاره به جدیدترین جنایت متجاوزان در روستای "قطبین مسوره "، گفت: اهداف آتش بس تاکنون تأمین نشده است و یمن همچنان با ادامه فجایع و جنایات متجاوزان رو به روست.
در جدیدترین حمله متجاوزان به روستای "قطبین مسوره " یمن یک روحانی به نام شیخ محمد زید القهیلی، و تعدادی از اعضای خانواده اش کشته شدند.
208 ـ211-8

پربیننده ترین خبرها