رای پارلمان مصر به دولت جدید پشت درهای بسته

رای پارلمان مصر به دولت جدید پشت درهای بسته
پنج‌شنبه 2 ارديبهشت 1395 - 08:47

مجلس نمایندگان مصر در یک جلسه غیر علنی با اکثریت آراء به دولت جدید به ریاست شریف اسماعیل رای اعتماد داد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، علی عبدالعال رییس مجلس نمایندگان اعلام کرد : 433 نماینده از مجموع 595 عضو پارلمان درجلسه روز چهارشنبه به دولت اسماعیل رای موافق داد.

عبدالعال همچنین از دولت و برنامه هایش اعلام حمایت کرد.

شریف اسماعیل از دوازدهم سپتامبر2015 توسط عبدالفتاح سیسی عهده‌دار تشکیل کابینهٔ جدید مصر شد. او پیش از نخست‌وزیری در کابینه حازم الببلاوی، کابینه‌های ابراهیم محلب بار نخست، بار دوم و بار سوم وزیر نفت و ثروت معدنی را را عهده‌دار بود.

منابع مصری گفتند: براساس قانون تصویب شده در ژانویه گذشته پخش جلسات پارلمان ممنوع اعلام شده و بر همین اساس جلسه رای گیری برای دولت شریف اسماعیل به طور مستقیم پخش نشد.

در این جلسه از مجموع 595 عضو پارلمان 476 نماینده حضور داشتند. 433 نماینده به دولت رای اعتماد دادند و 5 نماینده رای ممتنع و 38 نماینده رای مخالف دادند.

دولت جدید مصر درشرایطی فعالیت خود را آغاز کرده است که مقام های این کشور درروزهای گذشته با چالش اعتراض شدید مردم با واگذاری دو جزیره صنافیر و تیران به سعودی ها روبرو بوده اند.

معترضان عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر را متهم کرده اند که دو جزیره این کشور را در مقابل سرمایه گذاری های عربستان به این کشور واگذار کرده است.

دولت مصر گفته است که این جزایر همیشه به عربستان تعلق داشته و مصر فقط آنها را از این کشور اجاره کرده بود.

دو جزیره تیران و صنافیر که خالی از سکنه است از سال ۱۹۵۰ میلادی در اختیار مصر بوده است.

209-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها